OpenAI uvodi vodene žigove na slike napravljene njihovim DALL-E 3 generatorom slika

DALL-E 3 uvodi vodene žigove kao oznaku autentičnosti slika generiranih tim AI alatom.

Branimir Vorša | 07.02.2024. / 12:00

Primjr novog vodenog žiga na slikama generiranim DALL-E 3 AI alatom
Primjr novog vodenog žiga na slikama generiranim DALL-E 3 AI alatom (Foto: OpenAI)

U pokušaju da poboljša autentičnost AI generiraanog sadržaja, OpenAI-jev DALL-E 3 generator slika će ugraditi vodene žigove prema standardima C2PA (Coalition for Content Provenance and Authenticity). Vodeni žigovi bit će prikazani na slikama s web stranice ChatGPT i DALL-E 3 API-ja, vidljivi kao simbol zaštite autorskih prava u gornjem lijevom kutu, zajedno s nevidljivim metapodacima.

Korisnici mobilnih uređaja će vidjeti te vodene žigove do 12. veljače. OpenAI osigurava minimalan utjecaj na latenciju i kvalitetu slike, priznajući lagano povećanje veličine slike za određene zadatke.

OpenAI omogućuje korisnicima da prate podrijetlo slika putem usluga kao što je Content Credentials Verify, pridržavajući se inicijative C2PA koju podržavaju tvrtke uključujući Adobe i Microsoft.

Trenutno ograničen na fotografije, vodeni žig nastoji razlikovati ljudski sadržaj od sadržaja generiranog umjetnom inteligencijom. Meta je također najavila planove za označavanje sadržaja generiranog umjetnom inteligencijom na svojim platformama društvenih medija.

Unatoč fokusu administracije američkog predsjednika Joea Bidena na identifikaciju sadržaja generiranog umjetnom inteligencijom, OpenAI priznaje ranjivost vodenog žiga, podložnog uklanjanju, bilo slučajno ili namjerno. Platforme društvenih medija često uklanjaju metapodatke iz učitanog sadržaja, a snimke zaslona isto tako izostavljaju te informacije.

ChatGPT, ilustracija OpenAI ponovno na udaru talijanskih regulatora

Umjetna inteligencija Američko regulatorno tijelo pokrenulo veliku istragu oko partnerstva Big Tech tvrtki s vodećim AI startupovima

OpenAI naglašava važnost usvajanja ovih metoda za utvrđivanje porijekla sadržaja, poticanje povjerenja u digitalne informacije. Dok vodeni žig služi kao korak prema odgovornosti, njegova učinkovitost ovisi o prepoznavanju korisnika, priznajući stalne izazove u borbi protiv dezinformacija.

Izvor: The Verge

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti