Tržište taksi-prijevoza prije i poslije Ubera u Hrvatskoj i svijetu u potpunosti je drukčije. Naručivanje taksija preko mobilne aplikacije, praćenje kretanja vozila i izračun cijene danas je normalna stvar, dok prije nikada ne bi mogli biti sigurni koliko će vožnja stajati. Uber je, dakle, promijenio cijelu industriju i unio revoluciju koju su nerijetko pratili i prosvjedi taksista u brojnim državama svijeta, kao i problemi s regulatorima.
Sve te godine Uber ipak nije uspio postići profitabilnost, a jasno je kakve su financijske brojke za ovu godinu i mjesece tijekom kojih su ljudi diljem svijeta radili od kuće, nisu išli u trgovačke centre i slično. Tako je tijekom prvog tromjesečja Uber zabilježio gubitak od gotovo tri milijarde dolara, a otpustili su i 14 posto zaposlenika.
Budućnost Ubera, kako je rekao u prošlotjednom intervjuu izvršni direktor kompanije Dara Khosrowshahi, nije samo u taksi-prijevozu, već bi usluga koja ih je proslavila trebala biti samo 50 posto ukupnog biznisa kompanije. Drugu polovicu poslovanja činit će ostali odjeli u koje je Uber ulagao tijekom proteklih godina. Podsjetimo, proteklih godina, s povećanjem popularnosti električnih bicikala i romobila, kompanija je uložila mnogo novca u takav oblik prijevoza, odnosno najma e-uređaja na dva kotača. Jasno, i te usluge doživjele su kolaps tijekom koronakrize.
No dok su s prijevozom bili u teškom minusu, jedan drugi oblik poslovanja procvjetao je tijekom pandemije. Riječ je o dostavi hrane i namirnica, a Uber tu uslugu korisnicima već godinama omogućuje putem posebnog odjela Uber Eats. Koliko je usluga dostave važna za budućnost tvrtke, najbolje možemo vidjeti i po nedavnoj akviziciji kompanije za dostavu Postmates koja je bila teška 2,65 milijardi dolara.
Ipak, iz Business Insidera upozoravaju kako se dostava hrane pokazala prilično neprofitabilnom pa je tako usprkos velikom porastu u narudžbama putem Uber Eatsa (porast prihoda iznosio je više od 50 posto tijekom posljednjeg kvartala), dostavna kompanija prvo tromjesečje završila s gubitkom većim od 300 milijuna dolara.