Orijentacija na druga tržišta: Taksi-prijevoz bit će samo 50 posto Uberova poslovanja

Uberova strategija za budućnosti, pored prijevoza taksijem, uključuje i orijentaciju na električne romobile i bicikle te na - dostavu.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 14.07.2020. / 14:21

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Tržište taksi-prijevoza prije i poslije Ubera u Hrvatskoj i svijetu u potpunosti je drukčije. Naručivanje taksija preko mobilne aplikacije, praćenje kretanja vozila i izračun cijene danas je normalna stvar, dok prije nikada ne bi mogli biti sigurni koliko će vožnja stajati. Uber je, dakle, promijenio cijelu industriju i unio revoluciju koju su nerijetko pratili i prosvjedi taksista u brojnim državama svijeta, kao i problemi s regulatorima.

Slika nije dostupna Najveći Uberov konkurent najavio radikalnu promjenu: Za 10 godina koristit će samo električna vozila

Sve te godine Uber ipak nije uspio postići profitabilnost, a jasno je kakve su financijske brojke za ovu godinu i mjesece tijekom kojih su ljudi diljem svijeta radili od kuće, nisu išli u trgovačke centre i slično. Tako je tijekom prvog tromjesečja Uber zabilježio gubitak od gotovo tri milijarde dolara, a otpustili su i 14 posto zaposlenika.

Budućnost Ubera, kako je rekao u prošlotjednom intervjuu izvršni direktor kompanije Dara Khosrowshahi, nije samo u taksi-prijevozu, već bi usluga koja ih je proslavila trebala biti samo 50 posto ukupnog biznisa kompanije. Drugu polovicu poslovanja činit će ostali odjeli u koje je Uber ulagao tijekom proteklih godina. Podsjetimo, proteklih godina, s povećanjem popularnosti električnih bicikala i romobila, kompanija je uložila mnogo novca u takav oblik prijevoza, odnosno najma e-uređaja na dva kotača. Jasno, i te usluge doživjele su kolaps tijekom koronakrize.

No dok su s prijevozom bili u teškom minusu, jedan drugi oblik poslovanja procvjetao je tijekom pandemije. Riječ je o dostavi hrane i namirnica, a Uber tu uslugu korisnicima već godinama omogućuje putem posebnog odjela Uber Eats. Koliko je usluga dostave važna za budućnost tvrtke, najbolje možemo vidjeti i po nedavnoj akviziciji kompanije za dostavu Postmates koja je bila teška 2,65 milijardi dolara.

Slika nije dostupna Uber i Hyundai surađuju na električnim letećim taksijima

Ipak, iz Business Insidera upozoravaju kako se dostava hrane pokazala prilično neprofitabilnom pa je tako usprkos velikom porastu u narudžbama putem Uber Eatsa (porast prihoda iznosio je više od 50 posto tijekom posljednjeg kvartala), dostavna kompanija prvo tromjesečje završila s gubitkom većim od 300 milijuna dolara.

  

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti