Prošlog tjedna iz Twittera su objavili kako će uskoro ugasiti aplikaciju za dijeljenje videozapisa Vine koju su 2012. godine kupili za 30 milijuna dolara. Pad Vinea, koji je neko vrijeme bio najpopularnija aplikacija na App Storeu s oko 200 milijuna korisnika, počeo je nakon što je Instagram omogućio objavljivanje videozapisa i s dolaskom Snapchata, a nakon objave o njegovom gašenju, jedan od osnivača Vinea Rus Yusupov (koji je kompaniju prodao Twitteru) poručio je svim poduzetnicima – 'nemojte prodavati svoje kompanije'. No, istog tjedna kada je objavljena vijest o gašenju ovog servisa, Yusupov, zajedno s još jednim osnivačem Vinea Colinom Krollom, najavio je pokretanje nove aplikacije koja će na tržištu konkurirati Twitteru i Facebooku. Aplikacija Hype, poput Periscopea kojeg je kupio Twitter i Facebookove opcije Live omogućuje video prijenose uživo putem mobilnih uređaja, no ima i neke dodatne opcije koje bi mogle biti zanimljive korisnicima poput dodavanja glazbe i animacija videozapisima.
Ova je aplikacija trenutno u testnoj fazi i dostupna je ograničenom broju korisnika, a Yusupov i Kroll svjesni su konkurencije na ovom tržištu koje je početkom prošle godine pokrenuto nakon predstavljanja aplikacije Meerkat koja je nedavno ugašena jer nije mogla konkurirati Twitteru tj. Periscopeu i Facebooku. Nakon smanjenja broja korisnika i vremena koje su korisnici provodili objavljujući i pregledavajući videozapise na Vineu, Twitter je s vremenom smanjio resurse koje je do tada ulagao u ovaj video servis te ih je usmjerio upravo prema Periscopeu kojeg je preuzeo prošle godine. Još nije poznato kada možemo očekivati službenu verziju Hypea u App Storeu i Googleu Play, a kada postane dostupna svim korisnicima pred osnivačima Vinea bit će težak zadatak privući veliki broj korisnika koji trenutno za objavljivanje videozapisa uživo koriste 'provjerene' aplikacije s milijunima korisnika.
Izvor: Fortune