Jesu li autonomna vozila i robotaksiji zaista budućnost prijevoza, pokazat će vrijeme, no nije teško zamisliti da bi za desetak godina ili možda za nekoliko desetljeća tehnologija mogla manje-više preuzeti volane i zamijeniti ljude. Ako će računala i AI zaista biti bolji vozači od ljudi pa će na cestama biti manje nesreća, odnosno ako se (znatno) smanji broj poginulih i ozlijeđenih u prometu, nitko ne bi imao ništa protiv takvih robota vozača.
No do tog trenutka, ako do njega i dođe, još je jako puno izazova te su potrebna brojna testiranja i velike investicije. Kompanija koja je najviše postigla na ovom tržištu te je donijela istinsku revoluciju prijevoza jer njezini automobili godinama prevoze ljude bez vozača na prednjem sjedalu jest Alphabetov Waymo. Ovaj tjedan iz Alphabeta su najavili novu veliku investiciju u svoj odjel autonomne vožnje te će u Waymo uložiti dodatnih 5 milijardi dolara.
Ovaj novi investicijski ciklus omogućit će Waymu da i dalje razvija najveću svjetsku kompaniju autonomnih automobila, komentirala je šefica financija Alphabeta Ruth Porat. Objasnila je kako je Waymo važan primjer njihovih dugoročnih investicija jer bi se današnja ulaganja tijekom godina mogla višestruko isplatiti za tu kompaniju.
Kako je objasnila Tekedra Mawakana, izvršna direktorica Wayma, ta investicija samo je priznanje velikom napretku koji su napravili dosad s njihovom tehnologijom i proizvodom, kao i s njihovom komercijalizacijom. Dok je investicija usmjerena dugoročnom uspjehu, iz Wayma se već sada mogu pohvaliti s odličnim brojkama. Izvršni direktor Alphabeta Sundar Pichai tako je rekao kako Waymo tjedno obavlja oko 50 tisuća plaćenih vožnji, ponajviše u San Franciscu i Phoenixu te su dosad već obavili dva milijuna vožnji, što je veliki uspjeh.
U prvom ciklusu prikupljanja investicija Waymo je 2020. godine prikupio 2,25 milijardi dolara, dok je godinu dana poslije prikupio još 2,5 milijardi, a u kompaniju su, među inim, uložili Andreessen Horowitz, AutoNation, Canada Pension Plan Investment Board, Fidelity Management & Research Company i drugi.
Waymo, naravno, nije jedina kompanija koja razvija ovakvu tehnologiju, no trenutačno su, čini se, korak ili više koraka ispred konkurencije. Dok Musk samo govori o robotaksijima, a ne samo da još nisu počeli s testiranjima takvih vozila na cestama s drugim automobilima, već ih još nisu niti predstavili, Cruise je upao u velike probleme te su povukli svoje autonomne automobile s američkih prometnica. Također, iz Cruisea su najavili kako će na neodređeno vrijeme odgoditi proizvodnju svog vozila dizajniranog isključivo za autonomnu vožnju (nema volana, niti papučica za gas i kočnice), koji je trebao biti okosnica njihova robotski servisa.
Izvor: Tech Crunch