Googleovi automobili kojima upravljaju računala već su prešli stotine tisuća kilometara po cestama SAD-a, a kako izgleda kada volan (i svoje živote) prepustite u ruke računalima od nedavno mogu isprobati i vlasnici Teslinih automobila zahvaljujući opciji autopilota. Iako autonomni automobili još neko vrijeme neće postati naša svakodnevica, o njima se posljednjih godina sve više govori i u ovu se tehnologiju ulažu milijarde dolara tako da je gotovo sigurno kako u budućnosti vozilima više neće upravljati ljudi, nego računala. Dok većina kompanija trenutno radi na automobilima kojima će upravljati računala, švicarski startup BestMile trenutno razvija sustav za autonomno upravljanje javnim prijevozom te u suradnji s kompanijom PostBus (odnosno CarPostal) već sljedeće godine namjeravaju početi s testiranjem autonomnih autobusa koji će moći prevoziti maksimalno devet ljudi.
Testiranje će započeti u Sionu i trajat će dvije godine, a ovisno o rezultatima i uspjehu testova, u budućnosti bi autonomne autobuse mogli početi koristiti i ostali gradovi u Švicarskoj i drugim zemljama. BestMile je osnovan u siječnju prošle godine s ciljem razvoja algoritama koji će upravljati javnim prijevozom te njihov sustav može upravljati s većim brojem autonomnih vozila, a iz ove su kompanije taj sustav usporedili s kontrolnim tornjem na aerodromima i načinom na koji on upravlja zračnim prometom. Autobusi koji će koristiti njihov sustav morat će se u potpunosti 'sigurno i učinkovito' kretati cestama Siona te izbjegavati druga vozila, pješake i ostale prepreke.
Jedna od osnivačica ove kompanije Anne Koymans napomenula je kako je, djelomično zahvaljujuću Googleu, sve veće zanimanje za autonomna vozila te kako u nekim svjetskim gradovima već razmišljaju o budućnosti javnog prijevoza koji bi bio u potpunosti autonoman, odnosno vozilima bi upravljala računala i softver, a ne ljudi. Testiranje ovakvih autonomnih vozila počinje u Sionu u proljeće sljedeće godine te bi ovo mogao biti početak revolucije javnog transporta koji bi se u budućnosti mogao radikalno promijeniti jer bi vozače u autobusima, ali i taksijima i vlakovima, mogla u potpunosti zamijeniti računala.
Izvor: Digital Trends