Jedan od dugoročnih ciljeva Elona Muska za Teslu, ako uopće ostane u toj kompaniji, jest pokretanje robotaksi servisa, odnosno želi flotu autonomnih Tesli koje će ljudi naručivati putem aplikacije i vozit će ih na željenu destinaciju. U takvim automobilima, dakle, za volanom neće biti ljudi, već će za upravljanje biti u potpunosti zadužena tehnologija.
Tesla godinama razvija i trenira svoju autonomnu tehnologiju koja je dostupna kao asistent u vožnji nazvan autopilot te kao opcija FSD (Full Self-Driving) za koju iz Tesle kažu da, uz minimalnu intervenciju vozača, može voziti “gotovo svuda”. Na YouTubeu i društvenim mrežama do sada su objavljeni brojni videozapisi u kojima je prikazana vožnja s aktiviranim autopilotom i FSD-om, a iako se Muskova autonomna tehnologija u većini slučajeva pokazala prilično pouzdanom, ona svakako nije savršena te na temelju više primjera možemo vidjeti da još nije spremna da u potpunosti preuzme kontrolu nad automobilima.
Prije nekoliko dana na YouTubeu objavljen je video u kojem je poznati ljubitelj Tesle Scott Woods aktivirao FSD i dvadesetak minuta se vozio zahtjevnom cestom u blizini San Francisca, no ta vožnja, kako možete vidjeti na priloženom videozapisu, nije prošla bez problema. Woods je, naime, morao dva puta intervenirati.
Prvi put to je bilo nakon što je njegova Tesla naišla na radove na cesti te im je radnik, koji je u ruci držao znak STOP, pokazao da se moraju maknuti na desnu stranu. Ova je situacija zbunila Teslinu tehnologiju, a iako je radnik na cesti konstantno pokazivao da se automobil treba pomaknuti desno, on je ostao ukopan na cesti, dok je volan konstantno išao u lijevu stranu. Iako bi očekivali da će u ovoj situaciji reagirati vozač, on nije uzeo volan u svoje ruke, sve dok se iz drugog smjera nije pojavio automobil. Ovo je bilo teško za gledati, jedan je od komentara ispod videa na YouTubeu te su se mnogi u komentarima upitali zašto je vozač toliko vremena čekao da napravi ono što mu je radnik cijelo vrijeme sugerirao. Neki su ovaj primjer iskoristili za napad na Teslu te su komentirali kako bi Muskov neispravan softver trebao biti zabranjen na javnim cestama. Situaciju možete vidjeti nakon šeste minuta videa, a na dijelu video oko 15,30 minuta, vozač je ponovno morao intervenirati.
U tom slučaju automobil je trebao skrenuti lijevo, no zastao je na raskrižju pa je na kraju vozač ipak morao stisnuti papučicu gasa.
Watch this @Tesla #FSD (Supervised) v12.4.1 ignore a construction worker’s stop sign and attempt to drive around the construction site, forcing @WholeMarsBlog to intervene. @ElonMusk your defective software should be banned from public roads.https://t.co/l2hS0Liv7V
— Dan O'Dowd (@RealDanODowd) June 10, 2024
Na ovom primjeru najbolje možemo vidjeti kakva je trenutačno situacija s Teslinom autonomnom tehnologijom. Napredak koji je ostvaren je velik i Tesla je bez problema savladala većinu puta, no također je očito kako tehnologija još nije usavršena te da i dalje postoje određeni problemi, a jasno je kako problemi, odnosno greške na cesti mogu biti smrtonosni. Ti problemi su posebno izraženi u rijetkim i neuobičajenim situacijama, na kakvima tehnologija nije trenirana, poput ovog slučaja s radnikom na cesti.
Izvor: Futurism