Nedavno smo pisali o situaciji na tržištu električnih vozila u Njemačkoj. U srpnju je u prijestolnici europske autoindustrije zabilježen veliki pad prodaje električnih automobila čiji je udio pao na manje od 13 posto. U Kini je, kako su pokazali podaci udruženja putničkih automobila u toj zemlji, situacija potpuno drukčija.
U toj zemlji udio tzv. novih energetskih vozila, koja uključuju električne automobile i plug-in hibride, u sedmom mjesecu ove godine prvi put premašio 50 posto, odnosno njihova je prodaja premašila prodaju benzinaca i dizelaša. Riječ je o povijesnom događaju koji je samo još jedan pokazatelj rapidnog porasta popularnosti i prodaje automobila s električnim motorima na najvećem svjetskom automobilskom tržištu. Kao glavni uzroke takvog rasta prodaje automobilski mediji naglašavaju dvije stvari. Prva je rast kineske automobilske industrije te se na tržištu konstantno pojavljuju novi modeli koji kupce privlače kombinacijom napredne tehnologije i pristupačne cijene.
Drugi razlog su državni poticaji, a zanimljivo je kako je ukidanje takvih poticaja u Njemačkoj jedan (ali ne i jedini) od uzroka pada prodaje e-vozila na tom tržištu.
U odnosu na prošlu godinu, odnosno prošli srpanj, prodaja novih energetskih vozila porasla je za 37 posto i dosegla 50,7 posto. Što se samih električnih vozila tiče, njihova je prodaja porasla za 14,4 posto.
Koliko su ove brojke značajne i koliku promjenu predstavljaju na kineskom automobilskom tržištu možemo vidjeti po tome kakva je bila situacija prije samo tri godine. Tada je udio novih energetskih vozila iznosio samo 7 posto u odnosu na cjelokupnu prodaju. Godinama smo slušali kako sličan scenarij možemo očekivati u SAD-u i Europi do sredine ovog desetljeća ili koju godinu poslije. No pored pesimističnih njemačkih brojki koje smo već spomenuli, situacija nije bolja niti u SAD-u gdje je u prvom kvartalu udio električnih vozila i hibrida pao na 18 posto.
Još jedna brojka s kojom kineski proizvođači automobila mogu biti zadovoljni jest i izvoz njihovih vozila koji je, nakon velikog rasta od 28 posto u lipnju, porastao za 20 posto u srpnju. Kineski električni automobili sve su popularniji i u Europi i treba vidjeti kako će se ova situacija razvijati u budućnosti jer je EU najavila značajno povećanje carina na vozila iz Kine, što znači da bi e-vozila made in China trebala biti skuplja.
Izvor: Arena EV