Iza Amazona i njegova osnivača i izvršnog direktora Jeffa Bezosa fantastično je razdoblje – dionica kompanije i tržišna vrijednost u konstantnom je rastu te bi se kompanija mogla pridružiti Appleu u elitnom klubu bilijunaša, a na krilima uspjeha kompanije raste i Bezosovo bogatstvo, koje je premašilo nevjerojatnih 140 milijardi dolara.
Jedan od ključeva njegova uspjeha, odnosno uspjeha njegove kompanije su odlični zaposlenici jer je jasno kako ovakav uspjeh ne bi bio moguć bez pravih i sposobnih ljudi. Nedugo nakon osnivanja kompanije i njezina izlaska na burzu, Jef Bezos je 1998. godine poslao pismo dioničarima u kojem je objasnio način regrutiranja novih zaposlenika i tri pitanja koja je potrebno postaviti prilikom donošenja odluke o zapošljavanju.
Iako je od toga prošlo dvadeset godina, Bezosova pitanja i dalje se koriste u kompaniji te su jedan od važnih faktora pri donošenju odluke pri zapošljavanju:
"Hoćete li se diviti toj osobi?" Bezos kaže kako je uvijek pokušao raditi s osobama kojima se divio i cijenio ih. Smatra da od takvih osoba možemo puno naučiti te da svima mogu biti pozitivan primjer.
Dakle, važniji mu je dojam koji kandidati ostave kao osobe i kao lideri – slično razmišlja i šef Facebooka Mark Zuckerberg, koji smatra kako je najbolje zaposliti kandidate prema kojima imate veliko poštovanje i za koji biste vi voljeli raditi. Više je puta rekao kako bi u nekom alternativnom svijetu, on bio počašćen da može raditi za osobe poput Sheryl Sandberg ili Chrisa Coxa, koje je zaposlio u Facebooku.
Drugo pitanje koje treba postaviti prilikom donošenja odluke o zapošljavanju neke osobe jest: "Hoće li ta osoba podići prosječnu razinu učinkovitosti odjela u koji dolazi?" Ljestvica za zaposlenike kompanije uvijek se mora podizati, zbog čega je za uspjeh važno zaposliti ljude koji će razmišljati inovativno i od ljudi koji rade u njihovim odjelima konstantno izvlačiti samo ono najbolje kako bi isporučili najbolje i najkvalitetnije proizvode, servise i procese.
Treće Bezosovo pitanje odnosi se na potencijal novih zaposlenika i njihovu mogućnost da postanu "superzvijezde" – tako se mogu prepoznati jedinstvene osobine i interesi s kojima ta osoba može unaprijediti svoj tim i cijelu kompanija, a te osobine često čak nisu povezane s njihovim poslovima.
Izvor: CNBC