Godinama slušamo priče, a mnogi su ih osjetili i na svojoj koži, o sporoj i neefikasnoj hrvatskoj birokraciji koja bi i uz manji broj zaposlenih trebala biti puno učinkovitija. Može li tu priču promijeniti i birokraciju napraviti učinkovitijom umjetna inteligencija? ChatGPT se dosad pokazao iznimno uspješnim u brojnim zadacima i izazovima koji su stavljeni pred njega, stoga nije teško pretpostaviti da će bez većih problema moći rješavati neke jednostavnije administrativne zadatke.
Koliko bi ChatGPT i slični alati mogli koristiti u birokraciji, trebali bismo saznati uskoro. Naime, u japanskom gradu Yokosuki u prefekturi Kanagawa počelo je testno razdoblje od mjesec dana tijekom kojeg će oko 4 tisuće osoba zaposlenih u općinskoj administraciji za svakodnevne poslove moći koristiti ChatGPT kako bi se povećala učinkovitost, ali i smanjilo opterećenje javnih službenika.
Jedan od velikih problema modernog Japana jest starost nacije, odnosno smanjenje populacije, što uzrokuje nedostatak radne snage, uključujući i radnu snagu u administraciji. Upravo je to razlog zbog kojeg su se u tom gradu odlučili iskušati umjetnu inteligenciju jer, ako već ne mogu naći dovoljan broj ljudi za obavljanje administrativnih poslova, neke od njih mogli bi prebaciti na AI chatbotove. Dok bi umjetna inteligencija trebala obavljati neke jednostavnije zadatke poput izrade nacrta dokumenata i marketinških materijala, zaposlenici bi mogli više pažnje posvetiti komunikaciji s građanima i drugim poslovima u kojima je potrebna komunikacija s ljudima.
Neovisno o rezultatima ovog testiranja, japanska je vlada pokazala otvorenost za prihvaćanje i primjenu tehnoloških alata i umjetne inteligencije u administrativnim poslovima. Podsjetimo, ranije ovog mjeseca zemlju je posjetio Sam Altman, CEO OpenAI-a te je s premijerom i drugim visokim dužnosnicima Japana razgovarao o prednostima i opasnostima korištenja umjetne inteligencije. Također, Altman je rekao kako razmišljaju i o otvaranju svog ureda u Japanu.
Izvor: Fox Business