Nakon što je analitičar JP Morgana Dough Anmuth smanjio očekivanja vezana uz Googleovu zaradu u budućnosti, cijena dionice pala je na najmanju vrijednost u posljednjih godinu dana. U svojoj poruci investitorima Anmuth je posebno naglasio velike probleme vezane uz tranziciju s pretraživanja s računala na mobilno pretraživanje, smanjenu maržu, kao i sve veću konkurenciju kompanije Marka Zuckerberga koja predstavlja veliku prijetnju poslovanju ovog internetskog diva.
Navedeni problemi nisu nikakva novost te je, kako napominju na Business Insideru, izvršni direktor kompanije Larry Page već dugo vremena frustriran s nedostatkom inovacija (većina njihovih inovacija odnosi se na proizvode poput automobila bez vozača koji komercijalno neće biti dostupni još godinama), kao i problemima s njihovim najvažnijim izvorom prihoda – oglašavanjem na tražilici te je u posljednjem kvartalu Googleovo oglašavanje raslo najmanjom stopom u posljednjim šest godina.
Jedan od krivaca za probleme u oglašavanju su mobilni uređaji, odnosno mobilno pretraživanje, a sve veću konkurenciju Googleu predstavlja i Amazon – naime, iako korisnici većinu informacija o proizvodima koji su im zanimljivi i koje namjeravaju kupiti pretražuju na Googleu (pri čemu im se prikazuju oglasi na kojima Google zarađuje), u posljednje vrijeme sve je veći broj korisnika koji informacije o proizvodima pretražuju direktno na Amazonu te je pretraživanje na Amazonu u posljednjih godinu dana poraslo za skoro pedeset posto.
Googleovi problemi nisu ograničeni samo na pretraživanje – imaju problema i s regulatornim tijelima EU koja žele razdvojiti kompaniju, u Španjolskoj su morali ugasiti Google News, nedavno su povukli inženjere iz Rusije, a situacija za Google ne izgleda najbolje niti u Brazilu. Nezadovoljstvo i pesimizam u Googleu zavladali su i nakon što je jedan od direktora Nikesh Arora napustio kompaniju i otišao u Softbank, a kompanijom kruže glasine kako su usporili i sa zapošljavanjem (iako u BI-u kažu kako su iz više izvora saznali kako to nije istina).
Posljednjih godina sve veća prijetnja Googleu postao je i Facebook koji će konkurirati YouTubeu na tržištu video oglašavanja (putem videozapisa koji će se prikazivati na news fedu i video oglasa) te je, prema izvještaju Dougha Anmutha, Facebook danas u boljoj poziciji za preuzimanje dijela novca koji će se s TV oglašavanja sve više trošiti na online oglašavanje. Na Business Insideru prenijeli su i izjavu jednog bivšeg zaposlenika Googlea koji im je rekao kako misli da će 2015. biti 'katastrofalna godina za kompaniju' te je dodao kako već godinama imaju problema na mobilnom tržištu – do sada su uvijek imali neke trikove s kojima su uspjeli povećavati zaradu, no i tome će jednom morati doći kraj i onda će početi pravi problemi za Googleovce.
Foto: AFP