Nakon što je OpenAI predstavio ChatGPT, u Googleu se upalio alarm. Informacije iz te tvrtke govorile su o kasnonoćnim sastancima zbog kojih su se ponovno aktivirali i osnivači tvrtke Sergey Brin i Larry Page, koji su strahovali da bi njihov iznimno profitabilni poslovni model (oglašavanje preko tražilice) mogao biti ugrožen. Google je otad intenzivirao svoje napore vezane za razvoj umjetne inteligencije - od AI chatbota Gemini pa implementacije te tehnologije u tražilicu.
Čini se kako bismo na ovom tržištu u budućnosti mogli dobiti novu i veliku konkurenciju jer, prema posljednjim informacijama tehnoloških medija, za AI pretraživanje zainteresiran je i - Mark Zuckerberg. Meta, naime, trenutačno razvija tražilicu baziranu na umjetnoj inteligenciji, no čini se kako na početku nemaju namjeru predstaviti alat poput Googlea i Binga, već s tom tražilicom žele smanjiti svoju ovisnost o tim tražilicama. Trenutačno Meta na svojim platformama za davanje odgovora na korisničke upite o vijestima, sportu, dionicama, financijama i slično koristi Google i Bing.
Umjesto njih, u budućnosti bi na korisničke upite trebao odgovarati Metin chatbot na WhatsAppu, Instagramu i Facebooku. Za takvo nešto potrebno je puno treniranja sadržaja, a AI tražilica vjerojatno je jedan od razloga zbog kojeg je Meta potpisala sporazum s Reutersom o korištenju njihova sadržaja za odgovor na korisničke upite vezane za vijesti i aktualne događaje.
Iako, dakle, službeno nema nikakvih informacija, ne bismo se trebali iznenaditi ako ovo bude samo prvi korak prema razvoju tražilice koja će jednom zaista konkurirati najjačim igračima na tom tržištu. Takvo nešto ne treba odbaciti jer se način pretrage posljednjih godina mijenja, a s umjetnom inteligencijom i chatbotovima mijenjat će se i dalje, samo puno brže.
Osim Googlea, koji pokušava zadržati dominaciju na tržištu spomenutom integracijom AI opcija, tu tehnologiju već je implementirao i Microsoft u svoj Bing, a ranije su se mrežom proširile glasine o planovima OpenAI-a na tržištu pretraživanja. Mnogi već sada koriste ChatGPT za dobivanje različitih informacija za koje su prije koristili Google. Iako je takav način dobivanja informacija jednostavniji i brži jer nema potrebe za klikanjem po linkovima i pretraživanja odgovora na upit unutar teksta, problem je što odgovori umjetne inteligencije nisu uvijek točni.
Iako mnogi bez AI alata više ne mogu zamisliti poslovanje, a mnogi tu tehnologiju svakodnevno koriste kako bi im olakšala privatni život, ona je tek na svom početku te će biti zanimljivo vidjeti kako će promijeniti brojne industrije, uključujući i tržište pretraživanja, na koje bi zaista mogla imati radikalan učinak.
Izvor: NY Post