Često se kaže kako ne postoje stvari poput besplatnog ručka te da, iako neke stvari može koristiti bez financijske naknade, one u biti nisu besplatne jer ih plaćamo na druge načine. Najbolji primjer za to su današnje društvene mreže i komunikacijske platforme koje ne plaćamo novcem, već našim podacima i privatnošću.
Na sličan način, svojom pažnjom i podacima umjesto novcem, zainteresirani će plaćati i televizor američkog startupa Telly čija bi cijena, da se prodaje na tržištu, iznosila oko 1000 dolara. Riječ je o neobičnom modelu koji dolazi s - dva ekrana. Dijagonala klasičnog ekrana iznosi 55 inča, uz 4K rezoluciju, a ispod njega nalazi se još jedan dodatni ekran puno manjih dimenzija na kojem se ne prikazuje TV program, već prvenstveno - oglasi. Osim reklama, na njemu će se prikazivati i podaci poput temperature zraka, dionica, sportskih rezultata, vijesti i slično.
Korisnici će isplaćivati svoj besplatni TV upravo gledanjem takvih oglasa i vijesti, dok će Telly, umjesto od kupaca televizora, novac dobivati od brendova koji će plaćati reklame koje će se prikazivati na donjem ekranu. Ako se pitate zašto korisnici jednostavno ne ignoriraju te reklame, odnosno ne ugase taj drugi ekran ili ga pokriju kako ih ne bi ometao tijekom gledanja TV-a, odgovor je da oni po ugovoru moraju konstantno dijeliti podatke o svojim aktivnostima gledanja s Tellyjem.
Prema informacijama o pravilima korištenja na Tellyjevim stranicama (koje su u međuvremenu uklonjene), u slučaju da raskinu taj ugovor i ne vrate televizor, bit će im naplaćeno 500 dolara. Američki startup još je u svibnju najavio kako će početi s dijeljenjem besplatnih TV-a te se samo tijekom prvog tjedna više od 250 tisuća ljudi registriralo za besplatan televizor.
Prve isporuke krenule su prošli tjedan, iz tvrtke sada kažu kako do kraja godine namjeravaju isporučiti više od 500 tisuća besplatnih televizora do kraja godine i još njih milijune sljedećih godina. Kako prenose na Insideru, osnivač ove tvrtke Ilya Pozin ranije je pokrenuo besplatni streaming servis Pluto TV koji se financira oglasima, a poznat je i po svojoj ranijoj izjavi kako bi televizori, koji su centar dnevnog boravaka, trebali na ekranima prikazivati puno više od samog TV sadržaja.
Izvor: Business Insider