Prošlo je 30 godina od predstavljanja prvog PlayStationa, a iako je poznato da kompanija priprema i šestu generaciju ove igraće konzole, pitanje je što donosi budućnost. Godinama se govori o igranju u oblaku, odnosno gamerskim servisima za koje će, poput Netflixa, biti potrebno plaćati pretplatu, a moći će im pristupati s bilo kojeg uređaja. Dakle, za tako nešto im neće trebati konzola sa snažnim hardverom jer će se hardverski i grafički zahtjevni zadaci odrađivati na udaljenim serverima i samo streamati putem interneta na telefone, konzole, televizore i druge uređaje.
To ne znači da će konzole uskoro nestati, no prema bivšem šefu PlayStationa Shawnu Laydenu vrsta igraće konzole na kojoj će gameri igrati igre uskoro će postati nebitna, što bi moglo dogoditi već sa sljedećom generacijom konzola: A ako ne sa sljedećom, onda sa sljedećom generacijom nakon toga sigurno, objasnio je za Eurogamer. Tržište konzola je sada u trenutku u kojem se hardverska krivulja inovacija bliži vrhuncu ili ga je već dostigla, dok je hardver koji se koristi u različitim konzolama poput PlayStationa i Xboxa gotovo identičan i razvila ga je ista tvrtka, AMD. Mislim da smo prilično blizu konačnim specifikacijama onoga što bi konzola mogla biti, pesimistično je zaključio i naglasio kako će, umjesto na tržištu konzola, najveća borba voditi oko sadržaja, odnosno kvalitetnih videoigara.
Razlika između novih generacija konzol abit će sve manja te kaže da više nikada ne treba očekivati veliki skok u performansama poput onog s PlayStationa 1 na PlayStation 2. Vizuali su prije bili u 1080p rezoluciji, sada su u 4K, broj sličica u sekundi povećan je sa 60 na 120, no bez vrhunskih televizora i zvučnika, teško je primijetiti takva poboljšanja, objasnio je Layden i naglasio kako je jedino osjetno poboljšanje u brzini učitavanja igara.
Govoreći o napretku prijašnjih modela konzola, rekao je i kako je prijelaz s PS2 na treću generaciju također donio značajne novitete - HD kao standard, igranje pri 60fps itd. te mrežno igranje, dok za posljednju generaciju, PlayStation 5, kaže da je odličan komad hardvera, no nema toliko razlike u performansama u odnosu na prethodni model.
Što se budućnosti razvoja videoigara tiče, spomenuo je dvije važne stvari, a to je da je njihov razvoj danas preskup te da često igre traju - predugo. Kaže kako, iako je u mirovini, ne može odvojiti 90 sati za igranje Red Dead Redemptiona, a kako je tek onima koji idu u školu, rade i slično. Smatra kako bi idealna igra trebala imati između 18 i 23 sata gameplaya, no igra mora biti tako dobra da gamere ne žele uopće odložiti kontroler cijelo to vrijeme.