Poduzetništvo bez inovacija je nezamislivo, a s obzirom na brz tehnološki razvoj i promjene koje donosi, za daljnji napredak potrebne su strategije vodstva za poticanje inovacija i komercijalizaciju ideja, istaknuto je na konferenciji Algebra MBA Poslovne škole i Massachusetts Institute of Technology (MIT).
Konferencija Innovation Leadership Day okupila je oko stotinu sudionika iz raznih sektora i tvrtki iz Hrvatske, kao i predavače s MIT-a, koji su u Zagreb stigli na poziv i u suradnji sa Sveučilištem Algebra, u čijim se prostorima ovaj tjedan održava i MIT Bootcamps.
To je ujedno prvi puta da je MIT odabrao neku europsku zemlju za svoj Bootcamps, u sklopu kojeg od 8. do 14. lipnja predavači s MIT-ja predaju domaćim i studentima iz svijeta, koje je MIT izabrao strogim selekcijskim procesom.
U okviru Bootcampsa održavaju se radionice, seminari i stručna predavanja, kao i konferencija o inovacijama i liderstvu na kojoj su predstavnici MIT-ja, među kojima i direktorica MIT Bootcampsa Hanne Adeyema, najavili da će se u Zagrebu, u Algebri, osnovati i regionalna podružnica prvog MIT alumni kluba u ovom dijelu Europe.
Predavač na MIT-ju i izvršni direktor Martin Trust Centra za poduzetništvo Paul Cheek naglasio je pak važnost rukovoditelja u tvrtkama i organizacijama za budućnost inovacija.
Svi poduzetnici u svijetu danas se suočavaju sa sličnim izazovima vezanim za tehnološki razvoj i uvođenje novih metoda za zadržavanje profitabilnosti i konkurentnosti, ali načini kako će rješavati te izazove su prilično individualni tj. razlikuju se od tvrtke do tvrtke, kao i brzina kojom se prilagođavaju novostima i nalaze rješenja. Tu je važna i percepcija, znanja i inovativnost samih rukovoditelja, lidera, pa stoga neke tvrtke idu u tome jako brzo, a neke sporije, i zapravo svima pokušavamo kroz radionice i predavanja pomoći. To ne znači da su oni koji brzo nalaze rješenja i uspješniji dugoročno gledano, kao ni da su velike kompanije bolje od manjih, nego jednostavno danas je za sve važno da prate što se događa i da inoviraju za sebe i svoje kupce ono što im donosi i opstanak i napredak, kazao je Cheek.
Poručio je i da su neke od novosti koje svako treba pratiti umjetna inteligencija i njezina rastuća primjena, kao i potrebe korisnika, ali i zaposlenika.
U Hrvatskoj manje od pola tvrtki sustavno radi na poticanju kulture inoviranja
Naglasivši da je veliki kompliment Hrvatskoj, ali i Algebri, to što ih je MIT izabrao za svoj prvi i jedini Bootcamps u Europi, predavačica na Algebri i viša potpredsjednica za razvoj poslovanja u Constellation Software Inc. (koja stoji iza hrvatske softverske tvrtke IN2) Katarina Šiber Makar ocijenila je da nije lako biti inovator, ali da u Hrvatskoj postoji jako puno znanja i mnogih mladih startupova sa raznim inovativnim rješenjima za mnoge poslovne i druge probleme.
Inovacija ovisi o puno toga, i u kompanijama to nije jednostavno, ali bitno je da izdvoje sredstva u ljude i infrastrukturu za to, da to rade kontinuirano i stvaraju kulturu poticanja inoviranja, što znači i da se može pogriješiti dok se ne dođe do željenog ishoda. U Hrvatskoj manje od 50 posto tvrtki to radi sustavno, ali po sektorima inovativnost je sve prisutnija u gotovo svima, kazala je Šiber Makar.
Predsjednik uprave Telemacha Hrvatska Adrian Ježina je naglasio kako tehnologija i globalizacija mijenjaju svijet i vode ka takvom poduzetništvu, u kojemu je često i nadmetanja među kompanijama koje su povezane poslovima, primjerice telekomi i OTT kompanije/platforme.
Da bismo se borili s time i novostima u tehnologiji, potrebno je biti vrlo agilan, spreman brzo reagirati i brzo donositi odluke, a promjene se događaju praktički svaki dan. Organizacija se mora moći mijenjati vrlo brzo, bilo to zbog korone, inflacije ili neke nove tehnologije. Idealna je kompanija ona koja stalno radi na inovacijama i poduzetničkom razmišljanju i koja u tome nađe ravnotežu i s korporativnim pravilima koja katkad znaju kočiti inovacije, poručio je Ježina.
Kao izazivači na tržištu telekomunikacija, u Telemachu nastojimo biti inicijatori pozitivnih promjena, stvarajući prilike za inovacije i digitalno poduzetništvo. Ulaganje u tehnologije novih generacija i obrazovanje za poslove budućnosti temelji su digitalnog društva. MIT, jedna od najuglednijih obrazovnih institucija u svijetu posvećena inovacijama i unapređenju znanja u područjima znanosti i tehnologije utjelovljuje i našu misiju da budemo prepoznati kao inovatori na domaćem tržištu, zaključuje Ježina.
Važna ulaganja u ljude i zaposlene, inovacije dolaze i od njih
Direktor strategije, razvoja i korisničkog iskustva u Hrvatskoj pošti Mladen Puzak istaknuo je da su inovacije za rad pošte jako važne, kao i njihov novi logistički, moderno tehnološki opremljen centar, uvođenje električnih bicikala i motora za poštare i dostavu, online platforme prodaje i drugo.
Inovacija zapravo kreće iz procesnog dijela kompanije, a kako smo mi ona koja zapošljava najviše u Hrvatskoj, svi naši zaposlenici su i naša najveća snaga, pa i inovacija kreće od njih, tj. onih koji mogu razumjeti poslovni proces i donijeti nešto novo. Promjena svih procesa je i promjena za njihov rad i živote i važno je da su oni tome prilagođeni i da se inovativnim rješenjima koja stvaramo poboljšavaju i plaće i uvjeti rada, kazao je Puzak.
Iznio je i podatak da je Hrvatska pošta samo u zadnjih osam godina investirala više od 200 milijuna eura u razvoj cjelokupnog poslovanja, a s investicijama i nastavljaju jer se tehnologije stalno mijenjaju.
Na konferenciji su održana predavanja profesora i predavača s MIT-a, ali i panel rasprava na kojoj su sudjelovali predstavnici domaćih kompanija. Na panelu na temu Strategije vodstva za poticanje inovacija sudjelovali su Ivan Čulo, Predsjednik Uprave Hrvatske Pošte, Mislav Galler, Član Uprave Telemacha, Branimir Petrušić, Glavni tehnološki direktor Aircasha i Gea Kariž, Direktorica Mastercarda u Hrvatskoj. Panel je moderirala Katarina Šiber Makar, Predavačica na Algebra e-Leadership MBA studiju i viša potpredsjednica za razvoj poslovanja u Constellation Software Inc.
Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj istaknula je da su u Mastercardu počašćeni biti dijelom ovako velikog događanja.
MIT je sinonim za vrhunsku edukaciju, a kako je cijeli Bootcamp usmjeren na poduzetnike veseli nas što će tu edukaciju pohađati i naših šest Upliftera iz dosadašnje tri sezone. U Mastercardu smo snažno posvećeni tome da je znanje najbolji način kako unaprijediti društvo i gospodarstvo. Upravo zato i radimo projekt Uplift kojemu je glavni cilj edukacija mikro, malih i srednjih poduzetnika da postanu što otporniji na sve tržišne promjene. U suradnji s Algebrom smo postigli značajan pomak u edukaciji poduzetnika i to nastavljamo činiti i dalje, istaknula je Kariž.