Teslini automobili imaju najnapredniji sustav autonomne vožnje, a istovremeno je to i jedan od najkontroverznijih sustava u automobilskoj industriji danas. Tome u prilog ide i najnoviji video objavljen na Twitteru, u kojem Kinezi testiraju taj sustav na umjetnim pješacima.
Postavke su jednostavne, Teslina "trica" kreće se ravno pri manjoj brzini, a umjetni pješak postavljen na klizni mehanizam u ključnom trenutku izlazi pred automobil, koji bi barem u teoriji, trebao uočiti i prepoznati opasnost na cesti i zaustaviti se.
No u testu koji je prikazan na videu Tesla se ne zaustavlja, a nesretni "pješak" u naletu ostaje bez nogu i još pokojeg dijela anatomije. Automobil u konačnici zaustavlja sam vozač.
Clip from China of a $TSLA Model 3, evidently equipped with the latest and greatest safety technology. My guess is the 4D dojo supercomputer recognizes that the pedestrian dummy is not a human and therefore sees no reason to perform evasive maneuvers. pic.twitter.com/R1mQqbxIy9
— Stultus (@StultusVox) September 20, 2020
U komentarima na Twitteru korisnici se šale da je Teslin autopilot možda toliko napredan da shvaća kako je u pitanju samo lutka pa da nema potrebe za zaustavljanjem.
Međutim, to nije jedini video te vrste koji dolazi iz Kine, i u drugom je testu Tesla jednako učinkovito pokosila pješaka.
Chinese media ran a series of tests to examine vehicle safety measures, recording their findings. Tesla performed by far the worst. Here is a video of a $TSLA failing its automatic braking test.
— Stultus (@StultusVox) September 20, 2020
Tesla charges $8000 for "Full Self Driving" but can't detect pedestrians in the road pic.twitter.com/4fB60MPUYI
Zapravo, Kinezi tvrde da su Teslina vozila na testiranju automatskog sustava kočenja ostvarila najgore rezultate.
Tesla, čini se, ima slijepu točku u svom sustavu jer je sad već postala česta pojava da njihova vozila nalijeću na stacionarne objekte (poput parkiranih policijskih vozila ili prevrnutih kamiona, recimo).
Iz Tesle konstantno naglašavaju da tijekom vožnje s autopilotom vozač mora biti za volanom i paziti na cestu.
Tesla inače za svoj sustav autopilota naplaćuje čak 8000 dolara i praktički garantira "potpuno autonomnu vožnju", iako ta tehnologija zapravo još nije u uporabi. Stoga, ako planirate kupiti Teslu ili ste vlasnik nekog od njihovih modela, držite ruke na volanu i oči na cesti i kad je riječ o vožnji na autopilotu.
Izvor: The Drive