Nakon dva prijavljena slučaja ispadanja volana u Teslinim vozilima, američka Nacionalna uprava za sigurnost u cestovnom prometu (NHTS) pokrenula je preliminarnu istragu koja obuhvaća 120 tisuća automobila. Spomenuti problem zabilježen je na Modelu Y te su jedino ova vozila predmet istrage s kojom se želi procijeniti opseg, učestalost i proizvodne procese povezane s ovim stanjem.
U oba slučaja odvajanja volana riječ je o modelima iz 2023. godine s malom kilometražom, a prema dostupnim informacijama, isporučeni su bez pričvrsnog vijka koji povezuje volan sa stupom volana, a otpao je kada su vozači upotrijebili malo veću silu pri vožnji.
Iz NHTS-a kažu kako ih je prvo kontaktirao jedan roditelj koji je djetetu kupio novi Model Y i samo 5 dana nakon toga tijekom vožnje mu je “odjednom ispao volan”, no srećom ova situacija nije rezultirala prometnom nesrećom. Oba su vozila u međuvremenu popravljena te im je uklonjen stari i postavljen novi volan.
@elonmusk @TeslaOwnersWW @BLKMDL3 Family was excited to receive Tesla Y delivery on 1/24/2023. Was driving on highway and all the sudden steering wheel fall off, was lucky enough there was no car behind and I was able to pull on devider #SafetyFirst #Fixit #TeslaModelY #help pic.twitter.com/4UMokFA2cv
— Prerak & Neha Patel (@preneh24) January 30, 2023
Preliminarna istraga inače je prvi korak prema potencijalnom povlačenju vozila s tržišta, odnosno zahtjevu za popravkom ili zamjenom neispravnih dijelova, no naravno, njeni rezultati mogu pokazati i kako nema nikakvih problema s automobilima te nije potrebna nikakva akcija od strane Tesle.
Podsjetimo, u nekoliko navrata u kojima su vozači optužili Teslu za probleme s naglim ubrzanjem, pokazalo se kako problem nije bio u automobilima, već u vozačima koji su, umjesto kočnice, pritisnuli papučicu gasa. Također, zabilježene su i prometne nesreće za koje je postojala sumnja da ih je uzrokovao Teslin autopilot, no na kraju se pokazalo da su u trenutku nesreće vozilima upravljali vozači.
Iz Cneta kažu kako su kontaktirali Teslu za komentar na ovu situaciju, no kako tvrtka više nema odjel za odnose s javnošću pretpostavljaju da neće dobiti odgovor.