Volvova sestrinska tvrtka Polestar koji je inače orjentiran na performanse kod svojih automobila, na ovogodišnjem auto sajmu u ženevi predstavit će posve novi automobil. Kako bi dali do znanja da je riječ o vozilu koje je čak i u predkonceptualnoj fazi, dali su mu naziv - Precept.
Precept je napravljen s jednom mišlju, a to je održivost. U njegovoj izradi korišteni su reciklirani materijali i održivi materijali, pogon mu je električni, a za elektroniku su odabrali dublju integraciju s Google Automotive operativnim sustavom.
Precept je manifest onog što dolazi; deklaracija i vizija stvari iza kojih Polestar stoji i što naš brend čini relevantnim, kaže šef Polestara Thomas Ingenlath.
Ovo nije san o dalekoj budućnosti, Polestar Precept je uvid u buduća vozila i pokazuje kako ćemo koristiti inovacije kako bi smanjili utjecaj na okoliš, dodaje Ingenlath.
Paneli u unutrašnjosti i stražnji paneli sjedala u Preceptu napravljeni su od kompozitnih materijala na bazi lana, a to predstavlja čak 80-postotno smanjenje u platičnom otpadu, kao i 50-postotno smanjenje u težini vozila.
Sama sjedala presvučena su tkaninom koja je 3D ispletena od reciklirane PET ambalaže. Bočni dio sjedala i nasloni za glavu napravljeni su od recikliranog vinila za izradu čepova.
Tepisi u Preceptu napravljeni su pak od starih ribarskih mreža.
Sve to u kombinaciji s digitalnom umjetnošću u izradi automobila definira novu vrstu vrhunskog luksuza koji nadilazi klasične luksuzne materijale poput kože, drveta i kroma.
Što se digitalne integracije tiče, Polestar je najavio da želi u Precept, ali i Polestar 2 automobil integrirati Googleov Android Automotive OS, koji je šira verzija Android Auto sustava i za koju nije potrebno spajanje s mobitelom.
Kako bi smanjili količinu ometajućih stvari na upravljačkoj ploči, iz Polestara su u Precept ugradili zaslon veličine 15 inča, a tvrde da će sustav koristiti i napredno praćenje pokreta očiju te senzore za blizinu koji će vozaču dostavljati informacije na kontroliran način.
Drugim riječima, zaslon će se aktivirati ako vozač pogleda u njega ili ako vozač krene rukom prema njemu. isto tako, sustav će upozoriti vozača ako provodi previše vremena gledajući u zaslon umjesto na cestu ipromet oko sebe.
Jedino što je zasad nepoznanica jesu njegove performanse.
Izvor: The Verge