U posljednje vrijeme na ulicama možemo vidjeti sve više različitih električnih romobila i njihovih vozača. I dok se neki pridržavaju prometnih pravila, drugi se ponašaju kao da su sami u prometu. Ne iznenađuje stoga, što su i u policiji počeli bilježiti sve veći broj prometnih nesreća u kojima sudjeluju električni romobili, ali i u kojima dolazi do ozbiljnih ozljeda.
Tako su iz Policijske uprave istarske upozorili na slučajeve u kojima su sudjelovali električni romobili koji, kako ističu, "se ne mogu razvrstati niti u jednu kategoriju vozila zbog svojih osobina". U tim slučajevima sudionici su zadobili tjelesne ozlijede, a jedna je maloljetnica i teško ozlijeđena.
Stoga su izdali upozorenje za sve koji koriste električne romobile, ali i ostale sudionike u prometu koji bi se mogli susresti s električnim romobilima.
Upozoravamo građane da je sudjelovanje u prometu dozvoljeno romobilima s motornim ili električnim pogonom bez sjedećeg mjesta, čiji radni obujam motora nije veći od 25 cm³ ili čija trajna snaga elektromotora nije jača od 0,6 kW i koje na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 25 km/h. Romobilima koji imaju veću snagu motora od propisane i koji razvijaju brzinu veću do 25 km/h sudjelovanje u prometu nije dozvoljeno te je za navedeni prekršaj propisana novčana kazna i isključivanje iz prometa, naglašavaju.
Također su poseban apel uputili roditeljima koji su svojoj djeci kupili električne romobile.
Apeliramo na roditelje da prilikom kupnje romobila provjere njegove specifikacije te da ne kupuju romobile koji ne mogu sudjelovati u prometu. Također podsjećamo da električnim romobilima ne smiju upravljati djeca, odnosno osobe mlađe od 14 godina. Ukoliko policija na romobilu zatekne dijete mlađe od 14 godina, za počinjeni prekršaj kažnjava se roditelj, odnosno osoba kojoj je dijete povjereno na čuvanje, ističu.
Podsjećaju i kako bi vozači električnih romobila, bez obzira na starost, tijekom vožnje morali nositi zaštitnu kacigu. Ne samo jer je to propisano Zakonom, već i kako bi se smanjio rizik od zadobivanja ozljeda glave u slučaju prometne nesreće.
Ističu i kako se vozači moraju kretati biciklističkom stazom, a u slučajevima kada biciklistička staza ne postoji, nogostupom, odnosno površinama namijenjenim za kretanje pješaka te zonama smirenog prometa. Kreću li se nogostupom ili pješačkom zonom, moraju smanjiti brzinu, voditi računa o pješacima i upozoriti ih na svoj dolazak.
Baš kao i u slučaju drugih prometala, električnim romobilom ne smije se upravljati pod utjecajem alkohola (više od 0,5 promila), droga ili lijekova koji utječu na sposobnost vožnje.
Na električnom romobilu može se prevoziti samo osoba koja upravlja tim vozilom. Mora upravljati romobilom tako da se ne umanjuje stabilnost vozila i ne ometaju drugi sudionici u prometu, a osobito ne smije skidati istodobno obje ruke s upravljača, pridržavati se za drugo vozilo, prevoziti, vući ili gurati predmete koji ga mogu ometati u upravljanju vozilom ili ugrožavati druge sudionike u prometu.
Noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti vozači električnih romobila moraju biti označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom odjećom ili drugom reflektirajućom oznakom. Također mora noću i danju u uvjetima smanjenje vidljivosti na električnom romobilu biti upaljeno jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani.
Električni romobil ne smije se ostaviti bez nadzora na prometnim površinama za kretanje vozila i pješaka, već samo na za to posebno uređenim i označenim mjestima.
Pozivamo sudionike u prometu da radi svoj sigurnosti i radi sigurnosti drugih poštuju prometne propise, poručuju na kraju iz policije.