Treći Dani medijske pismenosti, u organizaciji Agencije za elektroničke medije (AEM) i UNICEF-a i pod pokroviteljstvom ministarstva kulture te znanosti i obrazovanja, ove godine održavaju se na daljinu zbog pandemije koronavirusa, a zabilježili su veliko zanimanje građana.
Radi potpore nastavi na daljinu, AEM i UNICEF u koordinaciji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja objavljuju video lekcije medijske pismenosti za učenike osnovnih i srednjih škola, koje pripremaju nastavnici iz različitih dijelova Hrvatske.
Video lekcije dostupne su na portalu medijskapismenost.hr i na kanalima Škole za život, a do sada su pogledane više od 23 tisuće puta, što potvrđuje da je u doba koronavirusa pojačano zanimanje za medijsku pismenost, priopćio je u četvrtak UNICEF.
Prepoznavanje dezinformacija i sigurnost na internetu
Kako je istaknuto, kampanja AEM-a i UNICEF-a pridonosi nastavi na daljinu, prepoznavanju dezinformacija i sigurnosti na internetu.
Uz to, na portalu medijskapismenost.hr za preuzimanje je dostupno 19 obrazovnih materijala za odgojitelje, nastavnike i roditelje za rad s djecom i mladima u vrtićima, osnovnim i srednjim školama ili pak u obitelji. Ti materijali razvijeni su u sklopu Dana medijske pismenosti ove i proteklih godina, a od objave prvih materijala prije dvije godine preuzeti su ukupno 200 tisuća puta.
U sklopu Dana medijske pismenosti Agencija za elektroničke medije i UNICEF provode i internetsku kampanju kako bi osvijestili i osnažili građane za kritičko promišljanje, prepoznavanje dezinformacija te sigurno i odgovorno korištenje interneta.
Na povećan interes za medijskom pismenošću upućuje i velik rast čitanosti portala medijskapismenost.hr tijekom posljednjih mjeseci. Tako je u travnju ove godine zabilježeno 85 tisuća posjeta portalu - 300 posto više posjetitelja u odnosu na 2019.
Doba pandemije koronavirusa i izloženost velikom broju informacija, od kojih su brojne netočne ili lažne, snažno ukazuje na potrebu da još više radimo na jačanju medijske pismenosti, izjavio je zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije Robert Tomljenović.
Smatra kako su nam više nego ikada potrebna znanja koja nam omogućuju da se snađemo u mnoštvu informacija kojima smo okruženi, prepoznamo one koje su nam potrebne i vjerodostojne, zaštitimo se od dezinformacija, te zauzmemo kritičku neovisnost u odnosu na medije, odnosno preuzmemo kontrolu u svoje ruke.
Te su potrebe svjesni i naši građani koji u sve većem broju traže savjete i informacije na našem portalu za medijsku pismenost, što nas obvezuje da nastavimo razvijati projekte medijskog obrazovanja, istaknuo je Tomljenović.
U vremenima izolacije zbog pandemije koronavirusa, djeca, mladi i odrasli provode mnogo više vremena na internetu. Takve okolnosti povećavaju rizik da djeca i mladi naiđu na neprikladan sadržaj ili budu izloženi elektroničkom nasilju, izjavila je predstojnica Ureda UNICEF-a za Hrvatsku Regina M. Castillo.
Istaknula je kako pak najviše zabrinjava činjenica da se djeca i mladi rijetko povjeravaju roditeljima ili nastavnicima o svojim iskustvima na internetu.
Želimo to promijeniti i ovogodišnjim edukativnim materijalima želimo potaknuti djecu i mlade da razgovaraju s roditeljima i nastavnicima o tim iskustvima i 'životu' na internetu. Velik interes za obrazovne materijale koje smo do sada kreirali za nastavnike, roditelje i djecu, motivira nas da učinimo još više kako bismo zaštitili djecu i osnažili ih da se i sami znaju zaštititi, zaključila je Castillo.