U posljednjih pet godina prihod IT tvrtki povećan je po prosječnoj godišnjoj stopi od 7,4 posto. Od toga promet industrije raste 6,1 posto. Izvoz raste gotovo dvostruko brže, 11,3 posto godišnje. Poslovati s inozemstvom odavno više nije tek jedna od prednosti poslovanja IT industrije. To je nužnost, rekla je direktorica Sektora za industriju HGK-a Tajana Kesić Šapić povodom posjeta hrvatskih informatičkih tvrtki međunarodnoj konferenciji B2B Software Days, koja se održava 14. i 15. ožujka u Beču.
Konferenciju su posjetile 32 tvrtke, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore i u suradnji s Trgovinskim odjelom Austrijskog veleposlanstva Advantage Austria i Europskom poduzetničkom mrežom (EEN).
Povodom konferencije Lili Rodić, direktorica tvrtke Ador, koja se primarno bavi savjetovanjem klijenata o rješenjima na webu kojim mogu poboljšati svoju organizaciju ili poslovanje, rekla je da su do sada najviše surađivali s klijentima iz SAD-a i Ujedinjenog Kraljevstva, no da se planiraju u idućih nekoliko godina više posvetiti europskom tržištu.
Godišnje sudjelujemo na nekoliko sajmova i dosadašnja su iskustva pozitivna. No, u usporedbi s drugima, rekla bih da kod nas nedostaje svijesti da SME segment poduzetništva drži gospodarstvo. U Austriji to već odavno znaju, napomenula je Rodić.
Konferenciju je posjetio i Goran Mrvoš, direktor Infosita, tvrtke koja se primarno bavi razvojem digitalnih produkata u turizmu.
Kontakti stečeni na ovakvim događanjima često se pretvore u projekte. Susretom licem u lice ipak se bolje gradi povjerenje i veći su izgledi da se posao sklopi, rekao je Mrvoš, istaknuvši iz ponude novi digitalni proizvod za kampove, aplikaciju Check 4 Camps.
Aplikaciju koristi već 12 % hrvatskih kampova, i to većinom oni sa četiri ili pet zvjezdica jer pridonosi višoj kvaliteti usluge za goste, rekao je Mrvoš.
No Mrvoš napominje da je svijest o digitalizaciji u ostatku Europe drastično jača nego u Hrvatskoj.
Nije teško zamisliti da hrvatske IT tvrtke rade na digitalizaciji stranih tvrtki koje su zapravo konkurenti hrvatskim tvrtkama. Onda će oni s tim našim rješenjima lakše pobijediti u tržišnoj utakmici one hrvatske kompanije koje se nisu na vrijeme digitalizirale, zaključuje Mrvoš.
Konferencija B2B Software Days, u organizaciji Austrijske komore i Bečke poslovne agencije, u suradnji s Europskom poslovnom mrežom i Eurekom, namijenjena je ponajprije IT i tehnološkim tvrtkama te istraživačko-razvojnim institucijama koje traže tehnološku, istraživačku i poslovnu suradnju. Program konferencije uključuje predavanja, radionice i B2B razgovore te donosi informacije o najnovijim trendovima, nove kontakte s poslovnim partnerima, razmjenu iskustava i znanja te prilike za umrežavanje. Ovo je 5. izdanje konferencije na kojem se očekuje više od 600 sudionika iz 30-ak zemalja.
Konferenciju su posjetile tvrtke Ador, Alpha Aplikacije, Byte Lab Grupa, Citus, Diversitas IT sustavi, Eduit, Infosit, Ingenium, Konekta tehnologije, Mašinerija, Mediatoolkit, Megatrend poslovna rješenja, Neoinfo, Poslovna inteligencija, Računalni i ekonomski poslovi REP, Sekom, Stranica, Talentarium, Teslopolis, Ekobit, Intellexi, Comminus, Geld Dana, Little Code, King ICT, Softwise, Locastic, Inter Solutio, Enpod, Blue Eye Solutions, Eska i Ars futura.
Uz posjet konferenciji, održan je i poslovni susret u Austrijskoj gospodarskoj komori uz predavanje Vienna Business Agency i susrete s predstavnicima Austrijske komore te poslovnim delegacijama iz Turske, Srbije, Makedonije i Bugarske. Organiziran je i posjet tvrtki tvrtki VRVis - Virtual Reality and Visualisation Research Centre.