Nakon što je tijekom pandemije znatno porasla potražnja za radnom snagom u tehnološkoj industriji, sljedeće razdoblje obilježili su brojni otkazi u većini kompanija koji su zahvatili stotine tisuća ljudi. Iako se čini kako se situacija s vremenom stabilizirala jer više nema toliko informacija o otpuštanjima, u tom je sektoru u SAD-u od početka godine u više od 140 kompanija bez posla ostalo oko 34 tisuće ljudi, a čini se da otpuštanjima nije kraj. Otpuštanja će se nastaviti i možda će biti još gore. Postalo je zarazno, slikovito je objasnio situaciju o otkazima u tehnološkoj industriji analitičar iz Jefferiesa Brent Thill.
Među kompanijama koje su ove godine pokazale izlazna vrata dijelu zaposlenika jest jedna od najvećih tehnološki tvrtki Google. Nakon što su u siječnju otpustili nekoliko stotina ljudi, izvršni direktor Sundar Pichai upozorio je kako to nije kraj, već je u mailu zaposlenicima poručio kako planiraju nova otpuštanja. Bez posla je ostao i dio zaposlenika i u Amazonu. Otkazi su pogodili odjele Primea, Prime Videa i MGM Studija, a kao i u Googleu, njima nije kraj te se spominje kako su sljedeći na listi otkaza zaposlenici u odjelima One Medical i Amazon Pharmacy.
Srećom, ne treba očekivati brojke poput onih u veljači prošle godine kada je u tehnološkoj industriji bez posla ostalo čak oko 140 tisuća ljudi, no čini se kako bi se taj trend otpuštanja mogao nastaviti, što nisu dobre vijesti za zaposlene u tehnološkim kompanijama.
Iako otkazi u siječnju nisu neuobičajeni, na Business Insideru kažu kako je ovog puta prilično drukčija situacija jer ljude otpuštaju kompanije koje su zabilježile odlične kvartale i velik rast prihoda, poput Microsofta i Mete. Microsoft je tako otpustio oko 1900 ljudi iz svoga odjela videoigara, dok je Meta nakon što je prošle godine smanjila broj zaposlenih za 22 posto, sada također nastavila s otkazima.
Kao razloge otpuštanja u tim se kompanijama naglašavaju dvije stvari. Prva je umjetna inteligencija, no ne radi se o tome da tehnologija mijenja ljude, već se žele smanjiti troškovi kako bi se otvorio prostor za investicije u AI. Druga stvar odnosi se na dokazivanje pred investitorima te kompanije žele pokazati ulagačima kako paze na svoje troškove. To se naročito odnosi na Metu - prošle godine Mark Zuckerberg najavio je godinu učinkovitosti, što se pokazalo kao pun pogodak jer je rezultiralo rastom prihoda i značajnim porastom vrijednosti dionica i kompanije.
Izvor: Business Insider