Nakon tri godine rada na zračnom taksiju ALIA-250 ova je letjelica obavila, kako su to nazvali mediji, povijesni prvi let iznad New Yorka. Zračni taksi ima mogućnost vertikalnog polijetanja i slijetanja, tako da mu ne treba puno mjesta, odnosno klasična pista, već mu je, kao i helikopterima, dovoljan samo manji prostor kako bi se spustio i s njega poletio.
Na razvoju ovog modela zajednički su radile kompanije BETA Technologies, proizvođač električnih zrakoplova te Blade Air Mobility, kompanija koja stoji iza platforme za urbanu zračnu mobilnost. Napravljene su dvije verzije ove letjelice - jedna je optimizirana za prijevoz putnika, a druga za prijevoz tereta. Jedina razlika u ove dvije verzije jest što u teretnoj verziji nema sjedala za putnike i taj je prostor oslobođen za teret. Domet zrakoplova iznosi oko 400 kilometara, a punjenje baterije prilično je brzo te je potrebno oko 50 minuta da se napuni do maksimalnog kapaciteta.
ALIA 250 (Foto: Beta Technologies)
Iz Bladea su još prije dvije godine najavili kako će kupiti dvadesetak ovih zrakoplova, koje namjeravaju koristiti na različitim rutama diljem SAD-a, a najavili su i postavljanje infrastrukture za punjenje na aerodromima na kojima će se koristiti.
Ova je demonstracija veliki korak u našoj tranziciji od helikoptera do električnih letjelica s vertikalnim polijetanjem i slijetanjem i zadovoljni smo što su naši partneri u BETA-i dizajnirali pravu letjelicu dovoljnog dosega, kapaciteta i profila buke za korištenje na ključnim tržištima, uključujući i New York, komentirao je važnost tog testnog leta izvršni direktor Bladea Rob Wiesenthal.
Iako zračni taksiji vjerojatno nikada, odnosno barem ne u nekoj bližoj budućnosti, neće zamijeniti klasične automobile, ipak možemo očekivati kako će se tijekom godina pojaviti i takav oblik transporta, koji će omogućiti jednostavnija i brža putovanja na manjim udaljenostima.
Izvor: Electrek