Tržišna vrijednost Facebooka trenutačno je veća od 500 milijardi dolara, dok je prema nekim izračunima Googleov YouTube “težak” oko 160 milijardi dolara - obje kompanije dominiraju tržištem online oglašavanja te iz kvartala u kvartal okreću milijarde dolara. Njihovu perspektivu i potencijal još prošlog desetljeća primijetile su brojne kompanije, a među njima bio je i AOL čiji su čelnici od početka do sredine 2006. godine vodili pregovore s YouTubeom i Facebookom o potencijalnoj akviziciji.
U nedavnom intervjuu za američke medije tadašnji izvršni direktor AOL-a Jon Miller rekao je kako je te godine u dva navrata razgovarao s osnivačima YouTubea Chadom Hurleyom, Stevom Chenom i Jawedom Karimom te jednom s Markom Zuckerbergom. Također, dvije godine ranije imali su kontakte i s Tencentom o kupovini 20 posto udjela kompanije - danas bi taj udio bio težak čak oko 80 milijardi dolara.
Miller je rekao kako je AOL imao velike ideje i htjeli su povući velike poteze s kojima bi tehnološko tržište danas bilo potpuno drugačije, a možda bi upravo AOL bio jedna od najvećih i najvrjednijih (tehnoloških) kompanija na svijetu. No do toga, jasno, ipak nije došlo jer Miller nije imao podršku odbora Time Warnera za nastavak pregovora. AOL je početkom tog desetljeća kupio Time Warner za 165 milijardi dolara, no akvizicija se nije pokazala toliko uspješnom - na CNBC-u kažu kako je s vremenom Time Warner ponovno preuzeo kontrolu nad zajedničkom kompanijom te više nisu htjeli eksperimentirati i riskirati s preuzimanjem internetskih kompanija.
Danas je jasno kako je to bila velika pogreška i možemo se samo zapititi kako bi se razvijala tehnološka industrija, a pogotovo tržište videservisa i društvenih mreža da je AOL zaista kupio obje kompanije prije 13 godina.
Izvor: CNBC