Turistička sezona već je punom mahu i, ako se po jutru dan poznaje, ovo bi ljeto na Jadranu po broju gostiju te po broju noćenja mogli nadmašiti rekordnu pretpandemijsku 2019. godinu. Dalmatinski gradovi i plaže već su puni turista, što domaćih što stranih, a u apartmanima već se sada traži krevet više.
Prvi korak za svaku rezervaciju apartmana ide, naravno, putem interneta te mnogi turisti prilikom pretrage koriste poznate platforme za pronalazak smještaja. Iako su popularne među korisnicima, one imaju i svoju cijenu, tj. od iznajmljivača uzimaju proviziju za svaku rezervaciju, što poskupljuje cijelu uslugu.
Profitiraju iznajmljivači i gosti
Prije dvije godine pokrenuta je nova platforma PrivatniSmjestaj.hr koja nudi potpuno drukčiji poslovni model od kojeg profitiraju i iznajmljivači i gosti jer se putem nje ne uzima provizija za najam. Umjesto toga, za oglašavanje tj. prikaz smještaja na platformi plaća se jednokratna godišnja naknada koja je najčešće manja od iznosa jednog noćenja. Zbog toga su cijene soba, studija, apartmana i kuća za odmor na platformi niže u odnosu na konkurentske servise za iznajmljivanje. Provizije i skrivenih troškova, dakle, nema, a svu zaradu od rezervacija zadržava isključivo domaćin. Za goste koji su u potrazi za smještajem platforma je potpuno besplatna.
Ono što je posebno zanimljivo je da je riječ o potpuno hrvatskom proizvodu te svi prihodi od rezervacija ostaju u Lijepoj Našoj.
Iako je platforma pokrenuta u nezahvalno vrijeme pandemije 2020. godine, već je tada zabilježen zapažen uspjeh, pogotovo jer je primarno namijenjena hrvatskim domaćinima i gostima, što se tada pokazalo kao odlična poslovna odluka. Broj iznajmljivača sve je veći, a o njihovom zadovoljstvu uslugom najbolje govori podatak da iz godine u godinu obnavljaju oglase toj platformi.
Edra Šarić, PrivatniSmjestaj.hr (Foto: Zimo)
Kako je Zimo.hr komentirala direktorica operacija platforme Edra Šarić, prilikom pokretanja platforme, osim o povoljnoj cijeni, vodili su računa i o jednostavnosti i učinkovitosti njena korištenja, kako za domaćine, tako i za goste: ”Pretraživanje velikog izbora popularnih i atraktivnih lokacija dodatno olakšavaju digitalni alati kao što su detaljni cjenik, kalendar zauzetosti, filtriranje smještaja po željenim preferencijama te pretraga ne samo po unosu željene lokacije već i putem karte, dok jednostavno postavljanje oglasa i izvršavanje plaćanja doprinose jedinstvenom iskustvu korištenja, a za dodatnu pomoć svim korisnicima na raspolaganju je korisnička podrška”.
U planu širenje i na inozemna tržišta
Posebno je zanimljiv poslovni model na kojem je bazirana platforma. Postoji nekoliko paketa, od kojih najjeftiniji omogućuje oglašavanje smještajne jedinice tijekom godine dana po cijeni od 220 kuna.
Osim toga, iznajmljivači više nemaju nikakvog dodatnog troška: “Prilikom kreiranja poslovne strategije, cilj nam je bio stvoriti platformu koja će biti cjenovno pristupačna domaćinima, ali jednako tako i gostima jer su domaćini prilikom oglašavanja na našoj platformi u mogućnosti umanjiti cijenu za iznos provizija koje se plaćaju prilikom ostvarivanja rezervacija na mnogim OTA kanalima. Kada bi pretpostavka bila da noćenje košta 220,00kn (cca. 29€), domaćinima je dostatno ostvariti rezervaciju u trajanju od jednog noćenja kako bi isplatili iznos godišnjeg oglašavanja na PrivatniSmjestaj.hr-u. Znamo da su cijene noćenja u Hrvatskoj većinski više od navedenih 29€, stoga je veoma jednostavno zaključiti da oglašavanje na PrivatniSmjestaj.hr-u ne predstavlja značajni izdatak, već isplativo i povoljno ulaganje”, komentirala je Edra Šarić.
PrivatniSmjestaj.hr (Foto: Zimo)
Za oglašivače procedura je jako jednostavna - potrebno se registrirati putem maila, profila na Googleu ili Facebooku, nakon toga ispuniti osnovne informacije o smještajnoj jedinici (potrebno je imati barem 5 fotografija), zatim odabrati paket i način plaćanja oglasa. U slučaju poteškoća prilikom prijave, na platformi je dostupna služba za korisnike uz čiju će pomoć oglas biti brzo postavljen.
Što se planova i budućnosti platforme tiče, cilj je stvoriti snažnu prepoznatljivost branda PrivatniSmjestaj.hr prvo na hrvatskom tržištu, a s obzirom na to da je sve veći broj korisnika platforme iz stranih zemalja poput Poljske, Češke, Slovačke, Španjolske itd., širenje na ta tržišta čini se kao logičan sljedeći korak u poslovanju.