Poznati automobilski brend usporava s elektrifikacijom zbog smanjene potražnje

Za brendove poput ovog puno je veća potražnja za hibridima, naglasio je izvršni direktor tvrtke.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 01.03.2024. / 12:22

Aston Martin DB10
Aston Martin DB10 (Foto: Afp)

Aston Martin ima velike planove na tržištu električnih automobila. Prošle godine tako su najavili lansiranje četiri modela vozila s električnim motorima koje su opisali najuzbudljivijim i iznimno poželjnim, a prvo takvo vozilo najavljeno je za 2025. godinu. No sada su te planove promijenili te su predstavljanje svog prvog električnog automobila pomakli na 2026. Razlog je zanimljiv, no ne i iznenađujuć, s obzirom na to kako se kreću stvari na tržištu u posljednje vrijeme.

Aston Martin DB10 Iz Lucida najavili da bi James Bond mogao u idućem filmu voziti EV Aston Martin s njihovim pogonom: "Ne bi li to bilo kul?"

Naime, kao razlog odgode prvog električnog automobila iz Aston Martina su naglasili - malu potražnju korisnika.

Ova je kompanija ranije potpisala ugovor s Lucidom koji je, prema nekim procjenama, vrijedan čak više od 450 milijuna dolara, a prema kojem će Aston Martin koristiti njihovu tehnologiju, uključujući motore, baterijsku tehnologiju, kao i sustav punjenja Wunderbox. Iako se i dalje očekuje kako će Aston Martin realizirati svoje planove koji su bazirani na ovoj suradnji, ti će se planovi ipak odužiti.

Korisnička potražnja, pogotovo za cjenovni raspon Aston Marina, trenutačno nije onakva kakvu smo predviđali prije dvije godine, objasnio je izvršni predsjednik tvrtke Lawrence Stroll što je utjecalo na njihovu odluku o odgodi predstavljanja prvog modela s električnim motorom. Naglasio je kako postoji puno veća potražnja za plug-in hibridima, pogotovo za brendove poput Aston Martina. Iako korisnici, kako je to rekao, žele “nekakvu elektrifikaciju”, vozila i dalje moraju imati osjećaj, ali i zvuk klasičnih sportskih automobila.

Što se konkurnecije tiče, pogotovo one s dalekog istoka koja je postala sve zanimljivija i kupcima na zapadu, poput npr. BYD-a, Stroll kaže kako nije zabrinut te je i više nego zadovoljan s tehnologijom i platformama koje su im dostupne. U razvoj tih tehnologija i elektrifikaciju kompanija je već uložila više od 2,5 milijarde dolara, a namjerava uložiti dodatne stotine milijuna dolara kako bi u budućnosti mogli što bolje konkurirati ne samo tradicionalnim automobilskim kompanijama, već i tehnološkim kompanijama koje traže svoj dio na tržištu električnih vozila.

Volkswagen Iz VW-a najavili otkaze zbog slabe potražnje za električnim automobilima

Ipak, ta tranzicija i elektrifikacija, čini se, neće ići tako brzo kako se ranije govorilo. Osim Aston Martina, sličan primjer možemo vidjeti i po Mercedesu koji je, naglašavaju na Electreku, pomaknuo svoj plan za prodaju isključivo električnih automobila te i dalje planiraju ulagati u razvoj motora s unutarnjim izgaranjem.

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti