Mate Rimac je sa svojim kompanijom za proizvodnju električnih automobila i komponenata koju je pokrenuo iz Lijepe Naše napravio nemoguće, a sada planira svoj sljedeći nemogući korak. Riječ je, naravno, o projektu robotaksija o kojem se govori već neko vrijeme i prema kojem su mnogi prilično skeptični. Sam projekt razvija tvrtka Project 3 Mobility (P3M) koja je u vlasništvu Mate Rimca, Adriana Mudrija i Marka Pejkovića, a koja je nedavno dobila bespovratnu potporu EU u iznosi od 179,5 milijuna eura za razvoj robotaksija.
Prema nekim ranijim informacijama koje su kružile medijima, P3M bi ove godine trebao krenuti s ozbiljnijim razvojem svojih autonomnih vozila te bi komercijalni projekt trebao biti završen početkom 2026. godine, kada bi se Zagrepčani mogli voziti u taksijima u kojima nema vozača. S obzirom na to da je riječ o kompleksnoj tehnologiji, ali i da je potrebna i posebna regulativa za takav tip vozila, takav se vremenski rok čini preambicioznim.
O Rimčevim robotaksijima ovaj tjedan pisali su na Autocaru, na kojem također naglašavaju da su iz P3 Mobilityja prilično šutljivi oko ovog projekta, no ipak su objavili neke informacije koje je s njima podijelio Mate Rimac. Novinarima ovog portala Rimac je rekao kako bi taj projekt trebao promijeniti živote još većeg broja ljudi kojima će omogućiti jednostavan i pristupačan urbani prijevoz za koji bi, prema Autocaru, Rimčeva kompanija trebala osigurati vozila, ali i cjelokupnu infrastrukturu. Prioritet ove kompanije jest proizvodnja tvornice za robotaksije pri čemu bi se sama vozila, kao i većina komponenata proizvodila upravo u Lijepoj Našoj, dok bi se dio istraživanja i razvoja odvijao u tvornici u Velikoj Britaniji.
Ovaj projekt, objasnio je Mare Rimac novinarima, trebao bi promijeniti način na koji se ljudi kreću gradovima, a o njegovoj implementaciji navodno se razgovara s 20 gradova. Operacije bi prvo trebale početi u Zagrebu 2026. godine, nakon čega bi na red 2027. godine došle Njemačka i Velika Britanija.
Što se samog vozila tiče, to bi trebao biti “automobil, ali potpuno drukčije vrste” u kojem će naglasak biti na učinkovitosti električnog motora, ali i iskorištavanju interijera koji će biti prilagođen autonomnoj vožnji. Kako bi samo vozilo moglo izgledati trenutačno nema informacija, no možemo dobiti neki dojam u kojem smjeru razmišljaju u P3 Mobilityju na temelju automobila koji se koristi za testiranja - Renault Espacea.