Pravila o privatnosti društvenih mreža

U ovom članku opisat ćemo vam pravila o privatnosti društvenih mreža iz istraživanja koje je provedeno u knjizi „Joseph Bonneau, Soren Preibusch, Economics of Information Security and Privacy, Springer, 2010“

Zimo Zimo Damjan Tomšić | 22.01.2011. / 15:44

Pravila o privatnosti društvenih mreža

U ovom članku opisat ćemo vam pravila o privatnosti društvenih mreža iz istraživanja koje je provedeno u knjizi „Joseph Bonneau, Soren Preibusch, Economics of Information Security and Privacy, Springer, 2010“.

Ovo istraživanje obuhvatilo je 45 najvećih društvenih mreža današnjice, a mi vam ovdje donosimo najvažnije zaključke. Ukratko, ustanovljeno je da postoje velike varijacije u prikupljanju podataka i legalnosti politke privatnosti.


Što su pravila o privatnosti društvenih mreža?


Pravila o privatnosti društvenih mreža su legalno obvezujući ugovor između društvene mreže i korisnika. Također pravila o privatnosti su primarni izvor za potencijalnog korisnika koji se može na njih osloniti i dati pristanak na prikupljanje podataka, kao što je to i potrebno u EU. Također je ključno da društvene mreže objavljuju dokumente o privatnosti koji su dostupni i vidljivi s tehničke strane i sa jezične strane.

Pravila o privatnosti trebala bi dobro informirati korisnika na što sve pristaje u smislu prikupljanja podataka, ali bi trebala i objaviti neke praktične primjere takvih prikupljanja bez obzira da li su pogodne ili nepogodne za korisnika. Ono što je kritično za pravila o privatnosti je njihova dostupnost na raznim web preglednicima i uređajima te s time i većini korisnika.

Također, ako pristupamo preko mobilnog uređaja, bilo bi poželjno da se polica privatnosti može otisnuti negdje na papir prije nego se počnemo koristiti tom društvenom mrežom.


Podaci koji se skupljaju kod prijavljivanja


Prijavljivanje na svaku društvenu mrežu zahtijeva zahtjeva određenu količinu podataka, a ovdje ćemo vidjeti koliko mreža zahtijeva te razne podatke.

Da bi se otvorio novi račun na društvenoj mreži potrebno je ispuniti  određene podatke koji se zahtjevaju te podatke koji se zahtijevaju, ali nije ih nužno popuniti. Također u grafu dolje vidimo i da neki podaci koji se zahtijevaju kod društvenih mreža, kod drugih nisu uopće prisutni.


Nepravilnosti pravila o privatnosti društvenih mreža


Analiziranjem pravila o privatnosti raznih društvenih mreža, Joseph Bonneau i Soren Preibusch došli su do ovih zaključaka:

  • Pravila o privatnosti  korištena su u svrhu promocije same društvene mreže.
  • Samo 5 od 29  društvenih mreža  je zahtijevalo aktivno potvrđivanje potvrde pravila o privatnosti.
  • Vrlo malo društvenih mreža uopće navodi korisnike da pročitaju pravila o privatnosti.
  • Pronalazak pravila o privatnosti otežan je nepreglednošću stranica društvenih mreža.
  • Rasprostranjeno je zahtijevanje za pravim imenima za pristup društvenim mrežama.
  • Osnovna postavka privatnosti je javna vidljivost stranice osobnog profila, koja je glavni prikaz osobnih informacija na stranici.
  • Javljaju se mnogi problemi s korisničkim sučeljem koji mogu ograničiti sposobnost korisnika da efektivno koristi dostupne kontrole privatnosti.
  • Točno 40 od 45 društvenih mreža obuhvaćenih u istraživanju  je specifično rezerviralo pravo na spremanje i prikupljanje IP adresa i/ili podatke web preglednika.
  • Niti jedna stranica društvene  mreže nije obećala da neće prikupiti takve podatke, a 5 od 45 stranica je ostavilo taj problem nedefiniran.
  • Pravila privatnosti su u velikom broju slučajeva jednostavno prevelika i preduga da bi očekivali da će ih većina korisnika pročitati


Zaključak


Potrebno je postati svjestan sigurnosnih rizika i opasnosti koje vrebaju na Internetu i društvenim mrežama. Treba znati da korištenjem društvenih mreža, svaki korisnik se odriče dijela svoje privatnosti. Stoga je važno dobro procijeniti informacije koje planiramo objaviti i koje možda ostavljamo za sobom.
Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti