Danas je u prostorima Hrvatske gospodarske komore predstavljen projekt Digitalna komora te portal digitalnakomora.hr pokrenut s ciljem unaprjeđenja poslovanja HGK-a i njezinih članica. Digitalna komora je informacijsko-komunikacijska platforma namijenjena poslovnim subjektima, javnoj upravi, znanstvenoj zajednici i građanima, a predstavili su je predsjednik HGK Luka Burilović, potpredsjednik HGK za industriju i energetiku Tomislav Radoš te direktorica Centra za digitalnu transformaciju i strateški razvoj HGK Sanja Šimić, kao i predstavnici kompanija koje su sudjelovale u razvoju - predsjednik Uprave IN2 grupe Nikica Škunca i članica Uprave u tvrtki Apsolon d.o.o. Mirjana Samardžić Novoselec.
Prilikom predstavljanja Luka Burilović naglasio je kako je riječ o projektu digitalizacije koji je pokrenut još prije dvije i pol godine te ga ne treba stavljati u kontekst aktualne koronakrize kada su se mnogi, kada više nisu imali drugog izbora, naglo okrenuli digitalizaciji i online poslovanju. S procesom digitalizacije HGK prvo je krenula od sebe - promijenili su vlastite poslovne procese, educirali zaposlenike i stekli nova znanja te sada putem Digitalne komore žele podijeliti to iskustvo s ostalim članicama komore.
Pohvalio se kako je Hrvatska gospodarska komora prva ili jedna od prvih potpuno digitalno transformiranih institucija u Hrvatskoj, a upravo je pandemija koronavirusa pokazala kolika je važnost digitalne transformacije. Nadamo se da će sve institucije u Hrvatskoj slijediti naš primjer, naglasio je.
O važnosti digitalne transformacije govorila je i Mirjana Samardžić Novoselec konstatiravši da ona više nije izbor, već nužnost i to ne samo za privatne kompanije, već i za javni sektor. Digitalna transformacija komore ne završava s predstavljanjem portala, već je to proces koji "nikada ne završava" pa će tako pažljivo osluškivati komentare i zahtjeve članica, tj. korisnika Digitalne komore i prilagođavati se njihovim potrebama i željama.
Predvodnik digitalne transformacije među hrvatskim institucijama
Hrvatsku gospodarsku komoru nazvala je perjanicom u procesu digitalne transformacije kada su u pitanju hrvatske institucije, a kako će u budućnosti EU i Europska komisija inzistirati na digitalizaciji javnog sektora, vjeruje kako će i hrvatska vlada krenuti u tom smjeru.
O izazovima pri razvoju Digitalne komore govorio je predsjednik Uprave IN2 Nikica Škunca, a kao najveće izazove izdvojio je što su u kratkom vremenu trebali posložiti softver, povezati sustave i educirati internu javnost. Pohvalio je i zaposlenike svoje kompanije koji su se uspjeli prilagoditi ovim izazovnim vremenima te od kuće odraditi posao do kraja, što također pokazuje važnost digitalizacije.
Mogućnosti portala koji trenutačno ima osam e-usluga, a dvije se još razvijaju ukratko je predstavila je Sanja Šimić izdvojivši kao ciljeve platforme poboljšanje i efikasnost poslovanja, kao i fleksibilnost komunikacije. Digitalnoj komori može se pristupiti bez registracije ili se registrirati kao privatna osoba ili gospodarski subjekt, pri čemu će samo gospodarski subjekti imati prikaz svih podataka iz sustava.
Želja - 50 tisuća korisnika do kraja godine
Na primjeru usluge e-javne ovlasti objasnila je kako će članice HGK zaobići mrsku birokraciju i papire, pečate te nepotrebne dolaske prilikom podnošenja određenih zahtjeva i potvrda, jer ih sada mogu obaviti online. Također, gospodarsku subjekti mogu se povezati i s izvorima financiranja poput lokalne samouprave i EU fondova, može se pregledavati poslovanje kompanija i uspoređivati ih s drugim kompanijama koje posluju na istom tržištu. Neke od ostalih usluga uključuju e-edukaciju, e-pokreni poslovanje za one koji tek pokreću tvrtku, mogućnost prijave za sajmove, pretraživanje zbirke propisa povezanih uz djelatnosti koje se pretražuje itd.
Komercijalna vrijednost tih funkcionalnosti koje su članicama dostupne besplatno iznosi oko 10 tisuća kuna po korisniku, rekao je Tomislav Radoš i najavio dvije nove usluge koje možemo očekivati do kraja godine. Jedna je e-ured prvenstveno namijenjen manjim kompanijama te platforma za organizaciju online događaja poput sajmova i konferencija. Što se broja korisnika tiče, on sada iznosi oko 25 tisuća, a želja HGK je da ta brojka do kraja godine poraste na 50 tisuća.