Iako je kupovina alkohola i cigareta zabranjena maloljetnicima, veliki broj njih bez problema može naručiti alkoholno piće u kafićima te ih mogu kupiti u dućanima. Prije kupovine u dućanima trebala bi se provjeriti dob osobe koja kupuje alkohol i cigarete, no dio prodavača to ne radi, što je, naravno, protivno zakonu.
U Velikoj Britaniji ovakvim problemima odlučili su stati na kraj s tehnologijom te uskoro počinje pilot projekt u nekim trgovinama u kojima će se koristiti softver za prepoznavanje lica i umjetna inteligencija koji će predvidjeti koliko osoba koja kupuje alkohol i cigarete ima godina i, ako smatra da je maloljetna, neće dopustiti kupovinu.
Ove kamere na početku će se integrirati u samoposlužne blagajne tako da ovaj posao više neće morati obavljati ljudi – kupovina će biti puno brža jer kupci na brzim blagajnama za potvrdu godina trenutno moraju pozvati zaposlenike u trgovinama, što znači čekanje i gubljenje vremena, što bi nova tehnologija trebala spriječiti.
Kamere za prepoznavanje lica u svoje će samoposlužne blagajne integrirati kompanija američka NCR, dok je softver za prepoznavanje lica razvila britanska tehnološka kompanija Yoti. Početak ovog projekta u nekim od najvećih britanskih lanaca trgovina počinje krajem godine, a ako se pokaže učinkovitim i uspješnim, onda bi se tijekom sljedeće godine trebao proširiti na još veći broj trgovina u Velikoj Britaniji.
Ovo je brz i inovativan način s kojim će kupci potvrditi svoje godine u nekoliko sekundi, komentirao je za The Telegraph Robin Tombs, izvršni direktor Yotija te napominje kako kupci neće morati prethodno registrirati svoj identitet niti će sustav zadržavati bilo kakve vizualne informacije nakon skeniranja lica, što bi trebalo smiriti sve koji se pribojavaju problema s privatnosti i sigurnosti.
Nakon Velike Britanije, NCR će u budućnosti sličnu tehnologiju predstaviti i u SAD-u pa i u ovoj zemlji možemo očekivati kamere s prepoznavanjem lica koje će biti instalirane na blagajnama.