Amazon je prije nekoliko dana prikazao kako će izgledati trgovina budućnosti – kupci će se prilikom ulaska u trgovinu jednostavno prijaviti putem mobilne aplikacije, uzet će s polica se što im treba i, bez skeniranja proizvoda, čekanja u redovima ili na blagajnama, napustiti trgovinu. Trgovina koja će početkom sljedeće godine biti dostupna zaposlenicima Amazona opremljena je suvremenom tehnologijom koja će cijelo vrijeme pratiti što kupci uzimaju s polica te će im sve te proizvode na izlasku naplatiti putem Amazonovog računa. Iako će proći još dosta vremena dok se ova tehnologija ne usavrši i ne raširi i u drugim trgovinama, vjerojatno će ovakav način šopinga u (daljoj) budućnosti postati uobičajen.
Zanimljivo je kako je prije deset godina IBM u videu o 'trgovini budućnosti' kojeg su objavili na YouTubeu opisao sličnu tehnologiju kakvu danas testira Amazon. U videozapisu prikazan je muškarac koji uzima stvari s polica u trgovini i stavlja ih u džepove, a na kraju izlazi iz trgovine bez zaustavljanja i plaćanja na blagajni. Pri izlasku ga zaustavlja policajac koji ga podsjeća da ne zaboravi uzeti račun koji je isprintan prilikom njegovog izlaska iz trgovine. U IBM-u su prije deset godina zamislili kako će za praćenje proizvoda u trgovinama budućnosti koristiti RFID tehnologiju, a iako Amazon koristi drugačiju tehnologiju, princip rada trgovine i načina kupovine gotovo je u potpunosti isti. S obzirom kako prije deset godina nije bilo iPhonea i Androida na kojima danas imamo aplikacije za što god poželimo, u IBM-u su 'pogriješili' s načinom na koji kupci dobivaju račune te se, umjesto putem aplikacije kao u Amazonovoj trgovini, račun dobiva na 'staromodan' način.
Vjerojatno niti iz IBM-a nisu mislili kako će njihova vizija budućnosti trgovine već za deset godina postati stvarnost, kao što prije desetak godina nitko nije mislio kako će danas automobili bez vozača bez problema moći sami upravljati vozilima i, kako kažu u Googleu, biti bolji vozači od ljudi.