Prijelaz brodova na ugljično neutralno gorivo bit će jako skup

Do 26 milijardi eura bit će potrošeno na same brodove, a između 26 i 85 milijardi eura na infrastrukturu.

Hina | 28.09.2023. / 11:45

Brod (Foto: Getty Images)

Troškovi prilagodbe brodova i lučke infrastrukture ugljično neutralnim gorivima bit će visoki, upozorila je Konferencija Ujedinjenih naroda za trgovinu i razvoj (UNCTAD), procijenivši da bi do sredine stoljeća mogli dosegnuti gotovo 111 milijardi eura.

Do 26 milijardi eura bit će potrošeno na same brodove, a između 26 i 85 milijardi eura na infrastrukturu, izračunao je UNCTAD u izvješću o pomorskom prometu objavljenom u srijedu.

Kristijan Tičak Je li Hrvatska spremna za gorivo budućnosti? ''Sufinancirani ste za nešto što ne možete zapravo koristiti''

Objava izvješća poklopila se sa Svjetskim danom pomorstva koji se obilježava u četvrtak.

Dekarbonizacija pomorskog prijevoza nužna je, ali mora biti pravedna, naglasili su, upozorivši da bi posebno teške posljedice skoka troškova za 70 do 100 posto mogle snositi male otočne države u razvoju i skupina iznimno siromašnih koja se uvelike oslanja na pomorski promet.

UNCTAD zato traži da se usvoji univerzalni regulatorni okvir koji bi se primjenjivao na sve brodove, bez obzira na zastavu pod kojom plove, vlasništvo ili područje rada.

Gospodarski poticaji mogli bi uključivati poreze ili doprinose povezane s brodskim emisijama, rekla je direktorica UNCTAD-a za tehnologiju i logistiku Shamika N. Sirimanne.

Pomorski sektor servisira više od 80 posto globalne trgovine, a ispušta gotovo tri posto stakleničkih plinova na globalnoj razini, prema podacima UNCTAD-a. U samo deset godina emisija se povećala za 20 posto.

Dejan Sobočan - 1 Pronašli su način da postanu gotovo potpuno energetski samodostatni: "Očekivanja su da ćemo na godišnjoj razini uštedjeti oko dva milijuna kuna"

Prema podacima UNCTAD-a, svjetskim morima trenutno plovi oko 105.000 trgovačkih brodova, uključujući gotovo 12.000 naftnih tankera, oko 5.800 kontejnerskih brodova i oko 13.000 brodova za rasuti teret. 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti