Slika Starmana koji u Teslinu Roadsteru krstari svemirom ostavljajući iza sebe zemaljsku kuglu i dalje nam izgleda kao neka scena iz SF filmova, no nisu korišteni nikakvi specijalni efekti, već je scena rezultat vizije Elona Muska i velikog truda koji je njegova ekipa uložila u ovaj projekt. Za Muska, dakle, ništa nije nemoguće te taj vizionar već radi na sljedećim projektima kojima misli zadiviti svijet.
SpaceX’s next generation vehicle—BFR—will be the most powerful rocket in history, capable of carrying humans to the Moon, Mars, and beyond. https://t.co/gtC39uBC7z pic.twitter.com/urQDbdTK94
— SpaceX (@SpaceX) September 18, 2018
Nedavno je tako predstavio prvog svemirskog turista njegove kompanije SpaceX – japanskog milijardera Yusakua Maezawu, koji bi se za pet godina trebao uputiti na put oko Mjeseca u SpaceX-ovoj raketi Big Falcon Rocket (BFR). Prilikom najave leta oko Mjeseca, prošlog tjedna saznali i nešto više informacija o samoj raketi za koju Elon Musk ima velike planove i vjeruje kako će jednog dana odvesti ljude i na Mars.
Još u travnju vidjeli smo veliki cilindrični alat s kojim će SpaceX graditi BFR, a prilikom najave svemirskog leta te na Twitteru japanskog milijardera objavljene su nove fotografije tog alata te dijelova prototipa same rakete koji su do sada napravljeni. Big Falcon Rocket bit će baziran prvenstveno na naprednim ugljičnim vlaknima koja su jača od čelika, uz samo petinu težine, a na stranici Science Alert opisali su način postavljanja ugljičnih vlakana na svemirsku letjelicu – roboti postavljaju slojeve traka od ugljičnih vlakana koji su natopljeni ljepilom poput smole koje se zagrijavaju i učvršćuju tvoreći trup Falcona.
This is BFR from @spacex #dearMoon pic.twitter.com/jZiu1RHqUN
— Yusaku Maezawa (MZ) 前澤友作 (@yousuck2020) September 18, 2018
Profesor aeronautike s fakulteta u južnoj Kaliforniji Steve Nutt smatra da SpaceX-ovi inženjeri primjenjuju poseban način lijepljenja karbonskih traka koji omogućuje još čvršće i gušće strukture, iako mu još nisu jasne točne metode kojima se inženjeri te kompanije služe.
Do Marsa i natrag
Te fotografije prikazuju projekt epskih razmjera, smatra svemirski analitičar Marco Caceres iz Teal Groupa – u pogledu inženjerstva, riječ je o najizazovnijem projektu još od razdoblja Saturna V, rakete razvijane krajem 60-ih i početkom 70-ih godina za svemirski program Apollo.
Big Falcon Rocket sastoji se od dva dijela – 55-metarske svemirske letjelice i 70-metarskog raketnog pogona, a SpaceX prvo razvija prototip letjelice čiji je razvoj kompleksniji i zahtjevniji u odnosu na raketni dio. Prema Muskovim planovima, nakon što se svemirska letjelica lansira u orbitu, trebala bi se napuniti gorivom tijekom kruženja oko Zemlje te nakon toga pokrenuti motore i zaputiti se na svemirsko putovanje.
BFR u nastajanju (Foto: SpaceX) (Foto: SpaceX)
Najizazovnija destinacija koju Musk želi doseći jest Mars te planira da će svemirski brod, nakon slijetanja na Mars, moći ponovno poletjeti s Crvenog planeta i vratiti se na Zemlju.
Prema Caceresu, američka vlada i svemirske kompanije inače se ne hvale hardverom koji razvijaju i ne otkrivaju previše informacija o raketama i svemirskim letjelicama, no Musk je ipak poseban – "on živi i diše svoju kompaniju" te svoje uzbuđenje želi podijeliti s javnosti.
Također, pokazivanjem napretka koji su postigli, osim privlačenja pažnje, želi privući i pozornost investitora jer je za takav projekt potrebno jako puno novca – Musk predviđa oko 5 milijardi dolara.
Izvor: Science Alert