Ovaj tjedan Nissan je predstavio svoju strategiju elektrifikacije koja uključuje značajne investicije u ovo tržište te predstavljanje 23 električna vozila do kraja desetljeća. Također, planiraju do 2026. godine da će oko tri četvrtine prodanih automobila na europskom tržištu imati električne motore. Planovi za druga tržišta, poput američkog i kineskog ipak nisu toliko ambiciozni te se nadaju da će u Kini do 2026. udio električnih i hibridnih automobila iznositi oko 40 posto, dok isti postotak u SAD-u namjeravaju ostvariti tek do 2030. godine.
No osim o novoj strategiji, prvi čovjek Nissana Makoto Uchida ovaj je tjedan govorio i o nestašici čipova i njenom utjecaju na automobilsku industriju. Više smo puta pisali o problemima proizvođača automobila zbog kojih se na neke nove modele mora čekati i oko godinu dana, dok su neke tvrtke radnike poslale na godišnji odmor i privremeno zatvorile tvornice.
Nitko ne zna kada bi se situacija mogla poboljšati i potražnja i ponuda na tržištu ustabiliti, no Uchida je upozorio kako bi se stvari čak mogle i pogoršati, a razlog je posljednjih dana toliko spominjani novi soj koronavirusa omikron. Iako o njemu vlada još dosta nepoznanica te su neke informacije i prilično kontradiktorne, neke su države već poduzele strože mjere kako bi pokušale zaustaviti njegovo širenje.
Takve strože mjere, pogotovo ako budu masovno prihvaćene, sigurno neće pozitivno djelovati na globalni opskrbni lanac i nestašicu čipova. Prema Uchidi, trenutačno je prerano reći kada će se situacija ustabiliti i isporuke automobila vratiti na staro.
Ne mogu vam dati datum. Nova varijanta mogla bi staviti dodatni pritisak pa je od velike važnosti način na koji ćemo reagirati, rekao je za BBC.