Nakon godinu dana vožnje u svom novom električnom ljubimcu Renato ima vrlo jasnu računicu, a uštede su i više nego vidljive.
200 tisuća kuna je koštao auto, minus subvencije 80, to vam je 120, i toliko otprilike košta običan ovakav auto. Svako gorivo koje uštedim je moj plus, a imate i puno manje servisa…, kaže Renato Krikšić.
Na benzinsku crpku više ne ide, a automobil puni kao i mobitel.
Uz svaki auto dobijete punjač i adapter. S druge strane imate običan kabel s pretvaračem i utičnicom koja ide u struju, i to je to, objašnjava Renato.
Automobil je kupio lani uz pomoć subvencija Fonda za zaštitu okoliša. Nova runda upravo je krenula, a poticaji se penju do 40 posto vrijednosti vozila. Građani mogu dobiti od 20 do 70 tisuća kuna, ovisno o tome kupuju li hibridno vozilo ili potpuno električno, a tvrtke od 70 do 400 tisuća kuna.
U utorak su prijave bile za pravne osobe za nabavu vozila i već smo privremeno zatvorili taj poziv zbog iznimno velikog broja. Europa danas ima oko 4 posto električnih vozila u ukupnom broju automobila, dok Hrvatska ima ispod 1 posto električnih vozila, kaže Suada Mustajbegović iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.
Uz to, vozni park u prosjeku je star 12 i pol godina. Zbog toga o prijelazu na električno vozilo razmišlja i Alen, koji je već odradio i probnu vožnju.
S ovim vozilom s jednim punjenjem koje bi koštalo pet do sedam kuna prijeđete 300 kilometara, a s normalnim vozilom koje nije na električni pogon trebate tu kilometražu platiti 250-300 kuna. Velika je razlika. S tim da bi se to prosječnoj obitelji vrlo brzo isplatilo, kaže Alen Ptiček.
Ako želite aplicirati na sredstva fonda, morate unaprijed znati koje vozilo želite, odnosno za njega imati ponudu. Prijave za građane počinju idućeg ponedjeljka, a novac se dijeli po načelu - tko prvi, njegova djevojka.