Stručnjaci iz GlobalLogic Hrvatska sudjeluju na izradi sustava za vozila budućnosti, a nedavno je u jednoj od podružnica u Poljskoj izrađen prototip autonomnog modela automobila koji se neovisno kreće i reagira na nastale prepreke. Automobil se temelji na modelu Suzuki Samurai SJ-410 u potpunosti izrađenom uz pomoć 3D pisača. Sam model automobila opremljen je brojnim rješenjima koja olakšavaju kretanje vozila, kao i reagiranje na nastajuće prepreke, uključujući ultrazvučne senzore, kamere i LIDAR.
Automobil je u potpunosti električan, u skladu s trendovima u automobilskoj industriji. Zahvaljujući miniračunalu Raspberry Pi automobil se može bežično povezati s centralnim sustavom koji obavlja složene operacije obrade podataka. U planu je implementacija naprednih funkcija sustava pomoći vozaču (ADAS – Advanced Driver Assistance System) kojima će se, između ostalog, omogućiti identifikacija prometnih znakova i otkrivanje predmeta na cesti. Posebno zanimljiva bit će mogućnost otkrivanja pješaka na prijelazima, koja će prisiliti na zaustavljanje vozila radi izbjegavanja sudara, kao i virtualni asistent koji će vozača obavijestiti o prelasku na drugu traku na cesti.
Stručnjaci iz zagrebačkog ureda svakodnevno rade na softverskim unapređenjima za automobile budućnosti najvećih svjetskih brendova. Automobilska industrija jedna je od onih industrija koja se ubrzano mijenja i u kojima će pomaci u sljedećim godinama biti ogromni. Mi radimo na sustavima sigurnosti, primjerice programskoj podršci za upravljačke sustave u vozilima, ali isto tako i na sustavima infotainmenta, odnosno komunikacije, koji su puno vidljiviji krajnjem korisniku. Autonomna vozila naša su sadašnjost, a vrlo brzo bit će ih sve više na našim cestama. Jedan od najvećih trenutačnih izazova u autoindustriji jest razvoj autonomnog vozila razine 5, koja podrazumijeva mogućnost vožnje bez ikakve interakcije vozača, rekao je Programski direktor u GlobalLogic Hrvatska Joško Rogulj.
Spomenutim vozilom može se upravljati pomoću glasovnih naredbi, čime se primjerice zaobilazi upotreba multimedijskog sustava ili tipki na volanu, što ujedno doprinosi sigurnosti tijekom vožnje. Neka vozila imaju implementirane takve sustave, a trenutačno u SAD-u čak 77 milijuna osoba koristi neku vrstu glasovnog asistenta u vozilima, no povratne informacije od korisnika govore da je sustave nužno dalje razvijati jer sustav još nije u potpunosti dorađen. Interes za korištenje glasovnih asistenata bez obzira na to je u porastu, pa bi tako prema istraživačkom institutu Capgemini, 2022. godine 95 % vozača moglo aktivno koristiti podršku govornih asistenata.
Inače, trenutačno je jedna od funkcionalnosti u najvećem fokusu primjena glasovnog asistenta pri odabiru glazbe na temelju prijašnjih iskustava. Također, napredne funkcije bit će u stanju predvidjeti individualna iskustva korisnika i na temelju njih predložiti rutu do omiljenog dućana. Razvojem IT sustava temeljenih na umjetnoj inteligenciji bit će moguće i složenije radnje, pa će virtualni asistenti na temelju performansi tijekom vožnje te izraza lica moći otkriti umor ili izvanredno stanje kod vozača te predložiti prelazak na automatski način vožnje.
Ono čemu svjedočimo već neko vrijeme, a samo se izoštrilo u trenutačnoj pandemiji, jest paradigmatski pomak prema automobilu kao pretežito softverskom proizvodu. Softver postaje sve značajnija komponenta automobila budućnosti i taj će se trend nastaviti. Automobilski softverski sustavi danas su već znatno složeniji od kompjuterskih operativnih sustava ili softvera u avionima. S razvojem autonomne vožnje i naprednih upravljačkih funkcionalnosti kompleksnost i količina softvera u modernim vozilima samo raste. Potražnja za kvalitetnim ljudima i kompanijama s dobrim rješenjima neće jenjati. Globallogic će stoga nastaviti ulagati u svoje zaposlenike, studentsku zajednicu, kao i cjelokupni razvoj automotive tržišta, rekao je direktor GlobalLogic Hrvatska Vladimir Kosanović.