Internetska tražilica DuckDuckGo predstavljena je još prije 12 godina, a broj njezinih korisnika konstantno raste. Naravno, ne može se uspoređivati s Googleom, koji upotrebljava većina internetskih korisnika. Sredinom prošle godine iz kompanije su objavili kako je broj mjesečnih pretraživanja na njihovoj tražilici premašio dvije milijarde. U isto vrijeme broj pretraživanja putem Googlea iznosi 5 milijardi – no ne mjesečno, već dnevno, što dovoljno govori o razlici u popularnosti tih dviju tražilica.
No DuckDuckGo ipak nije namijenjen svima i jasno je da njegovi rezultati pretraživanja ne mogu biti precizni kao i oni na Googleu, no snaga te tražilice je u nečemu drugome – na prvom je mjestu privatnost korisnika i zaštita njihovih podataka. Unatoč promjenama usmjerenima zaštiti privatnosti koje je s godinama uveo Google, svima je jasno kako pojmovi Google i privatnost ipak ne mogu biti stavljeni u istu rečenicu. Za razliku od Googlea, DuckDuckGo ne prikuplja korisničke podatke i svim korisnicima daje iste rezultate pretraživanja.
A upravo je privatnost u posljednje vrijeme u fokusu brojnih internetskih korisnika. Razlog je, nije teško pogoditi, WhatsApp koji je najavio promjene pravila korištenja koje su usmjerene na veće dijeljenje privatnih podataka s Facebookom. Iako mnogima nije problem na Facebooku objavljivati brojne privatne informacije, fotografije i videozapise, odluku WhatsAppa nisu dočekali s odobrenjem te su milijuni odlučili potražiti alternativan način komunikacije pa su aplikacije poput Telegrama i Signala zabilježile veliki porast downloada i korištenja.
Nema direktnih dokaza da je to povezano s posljednjim događajima s WhatsAppom i ponovnim stavljanjem privatnosti u fokus, no nije teško zaključiti da je upravo to razlog zbog kojeg se veći broj korisnika sada okrenuo pretraživanju putem DuckDuckGo. Nedavno je broj dnevnih pretraživanja na ovoj tražilici premašio 100 milijuna – što se nikada do tada nije dogodilo.
Osim aktualne situacije, jedan od razloga sve veće popularnosti te tražilice u posljednje vrijeme jest predstavljanje mobilnih aplikacija za iOS i Android, kao i predstavljanje ekstenzije za web-preglednik Chrome, komentirali su za ZDnetu. Iako ne treba očekivati da će broj korisnika i pretraživanja rasti radikalnom brzinom, što se dogodilo Telegramu i Signalu, ne bismo se trebali iznenaditi ako broj pretraga na DuckDuckGo nastavi rasti jer sve veći broj ljudi razmišlja o načinima zaštite svojih podataka i privatnosti na internetu, a dio tih korisnika mogao bi u budućnosti koristiti upravo ovu tražilicu kao primarni izvor pretraživanja na internetu.
Izvor: ZDnet