Lamborghini i njegovi sindikati objavili su početkom tjedna revolucionarni sporazum kojim se uvodi četverodnevni radni tjedan za zaposlenike u proizvodnji automobila.
Sindikati su to pozdravili kao "povijesni" dogovor, koji označava presedan u europskom automobilskom sektoru smanjenjem radnog vremena bez smanjenja plaća. Umjesto toga, radnici će u siječnju 2024. godine dobiti povećanje plaće zajedno s jednokratnim bonusom od 1082 dolara.
Radite manje i radite bolje, to je načelo koje je vodilo ove pregovore i koje je dio sveobuhvatnog obrazloženja, poručili su sindikati FIOM i FIM-CISL.
Prema novom dogovoru, proizvodno osoblje će raditi 31 dan manje godišnje, piše portal Road & Track. Taj pomak prema kraćem radnom tjednu izjednačava Lamborghini s drugim europskim tvrtkama poput Intesa Sanpaolo i EssilorLuxottica, koje su obje nedavno usvojile slične mjere.
S druge strane, takav potez nije ekskluzivan saamo za Europsku uniju, jer britanske tvrtke koje su prihvatile skraćeni radni tjedan izvješćuju o poboljšanoj produktivnosti, poboljšanom zadržavanju poslova i stopama zapošljavanja te smanjenju bolovanja.
Međutim, napori da se provede skraćeno radno vrijeme u automobilskoj industriji suočili su se s otporom velikih igrača kao što su Ford, General Motors i Stellantis, dok drugi sindikati nisu mogli osigurati odobrenje za promjenu.
Izvor: Business Insider