Jedan od glavnih uzroka praznih polica i nestašice goriva na benzinskim postajama u Velikoj Britaniji jest nedovoljan broj vozača kamiona. Broj potrebnih vozača iznosi oko 100 tisuća i teško je očekivati da će, barem u neko kraće vrijeme, taj problem biti riješen. Jedno od rješenja, no naravno dugoročno, uopće ne uključuje vozača kamiona, već - tehnologiju.
Mjesta za volanom tako bi mogla ostati prazna, a kamionima bi upravljala računala. Ako tako nešto djeluje previše futuristički, dovoljno je samo pogledati američku saveznu državu Arkansas u kojoj robu u Walmartove trgovine prevoze potpuno autonomni kamioni.
Američki maloprodajni div već neko vrijeme surađuje s kompanijom Gatik koja razvija autonomnu tehnologiju za kamione, a ove su se tvrtke jučer pohvalile kako njihovi kamioni u kojima nema sigurnosnog vozača za volanom prevoze robu između Walmartova skladišta i trgovine u gradu Bentovilleu.
Ovo je prvi put u svijetu da je kompanija za autonomni kamionski prijevoz “izbacila” sigurnosnog vozača s dnevne komercijalne dostavne rute na svijetu, pohvalili su se iz Gatika. Prvi čovjek kompanije Gautam Narang nazvao je to revolucionarnim pomakom za industriju autonomnih kamiona do kojeg su došli nakon detaljnih testnih vožnji s kojima su počeli još 2019. godine.
Ipak, iako nitko ne sjedi za volanom, na mjestu suvozača nalazi se osoba s ograničenom mogućnošću kontrole vozila, a iza kamiona vozi se i posebno vozilo kao pratnja tako da, iako kamionima u potpunosti upravljaju računala, ipak postoje sigurnosni mehanizmi koji nadgledaju situaciju. S vremenom bi i ti mehanizmi trebali nestati te bi Gatikovi kamioni trebali prevoziti robu bez ikakve pratnje.
Suradnja Walmarta i Gatika, iako na ograničenom mjestu i uz korištenje sigurnosnih mehanizama, pokazuje nam kako bi mogla izgledati budućnost kamionskog prijevoza u kojem bi s vremenom vozače (kojih ionako nema dovoljno) trebala zamijeniti tehnologija.
Izvor: TechSpot