Roland Markowski: U budućnosti bismo mogli plaćati jednim pogledom u računalo

GDPR je prisilio tvrtke da ocijene koje podatke prikupljaju od korisnika i, još važnije, da razmišljaju o podacima koje ne prikupljaju.

Martina Čizmić | 12.06.2018. / 07:12

Biometrijski podaci (Foto: Getty Images) (Foto: Getty Images)

Roland Markowski regionalni je menadžer tvrtke Gigya koji je nedavno kupio SAP. Specijaliziran je za poslovnu inteligenciju, digitalnu analitiku, online marketing i automatizaciju marketinga na tržištima njemačkog govornog područja. 

Na konferenciji SAP NOW Zagreb, koja će se pod sloganom The Intelligent Enterprise održati 14. lipnja u zagrebačkom Kinu Europa, održat će zanimljivo predavanje "Jedan je šef, i to je vaš kupac!".

Iskoristili smo priliku i porazgovarali s njim o trendovima u e-trgovini, ali i budućnosti digitalne trgovine i izazovima koje GDPR-a stavlja pred tvrtke koje se bave takvim poslovima.

Dolazite na SAP NOW Zagreb, gdje ćete govoriti o internetskoj trgovini i iskustvu digitalne kupovine. Koja je najveća razlika između klasične trgovine i iskustva digitalne kupovine?

U mogućnosti praćenja. Iskustvo digitalne kupovine omogućuje nam da identificiramo i pratimo svaki potez koji kupac napravi te koristimo sve te podatke kako bismo personalizirali njegovo buduće iskustvo kupovine. I dok vam klasično iskustvo kupovine omogućuje da upoznate prodavače, iskustvo digitalne kupovine omogućuje vam da stvorite isto takvo iskustvo za svakog kupca svaki put.

Koji su najveći izazovi i problemi s kojima se tvrtke danas susreću u e-trgovini?

Povjerenje je najveći izazov za bilo koju tvrtku koja posluje na internetu. Tvrtke koje se bave e-trgovinom moraju biti transparentne i pružiti korisnicima potpunu kontrolu nad njihovim profilima i informacijama koje otkrivaju toj tvrtki o sebi. Kad jednom stvorite odnos pun povjerenja s kupcem, možete početi rješavati probleme s kojima se svi susreću - stvarati ujednačeno iskustvo među brendovima, reagirati na podatke stvaranjem personaliziranog iskustva i sl.

Roland Markowski (Foto:SAP) (Foto: SAP)

GDPR je pred tvrtke postavio nove izazove, ali im i pružio nove mogućnosti.

GDPR je prisilio tvrtke da evaluiraju podatke koje prikupljaju od korisnika i, još važnije, da razmišljaju o podacima koje ne prikupljaju. Otkrili smo da tvrtke s kojima radimo žele poštivati postojeće poslovne prakse, ali i ozbiljno razmišljaju o tome kako te iste prakse poboljšati u budućnosti. Nove mogućnosti omogućit će mnogim prodavačima ulazak u 21. stoljeće u smislu preporuka proizvoda i prediktivne prodaje, kao i kreiranja kohezijskog iskustva na različitim uređajima te premošćivanje razlika između digitalnog i stvarnog na kreativne načine kako bi, u konačnici, postigli bolju prodaju i prihode.

Je li digitalna trgovina “razmazila” kupce? Jesu li zahtjevniji kad kupuju na internetu u odnosu na kupovinu u klasičnoj trgovini?

Ne mislim da je tako. Mislim da kupci zapravo očekuju iskustvo klasične trgovine kad kupuju na internetu i tko ih može kriviti za to? Kad uđete u trgovinu, prodavač vas pogleda i odmah zna vašu lokaciju, dob, spol, trenutni stil, proizvode koje tražite, kupujete li s prijateljem - gomilu podataka koji mu pomažu da vam proda proizvod. Očekivati takvu personalizaciju prilikom kupovine na internetu ne čini kupca razmaženim, već znači da očekuje osobni odnos s prodavačem s kojim obavlja trgovinu. Našim klijentima omogućujemo takvu interakciju s kupcima i smatramo da je to standard koji svaka tvrtka treba ispuniti.

Što nas očekuje u budućnosti? Hoćemo li kupovati pomoću glasovnih asistenata kao što su Alexa, Siri i Google Assistant ili pomoću proširene i virtualne stvarnosti?

U budućnosti će se izgubiti granica između digitalne i trgovine u stvarnom životu. Tehnologija je takva da nije važno hoće li to biti kroz pametne uređaje sljedeće generacije, digitalne asistente, internetsko sučelje ili ulaskom u stvarnu trgovinu. Podaci su ti koji će biti korišteni kako bi se stvorilo iskustvo koje skraćuje traženje i pokazuje najrelevantnije proizvode cijelo vrijeme. To je budućnost.

Kako će nova tehnologija promijeniti cijelo iskustvo kupovine u budućnosti?

Već danas imamo tehnologiju koja nam omogućuje da prikupljamo i analiziramo podatke - upravo sada, globalni prodavači koriste tu tehnologiju. Mislim da će u budućnosti trgovina biti fokusirana na konverzijski lijevak - kako će izgledati proces plaćanja u budućnosti? Vjerujem da ćemo vidjeti migraciju s fizičkih tokena kao što su pametni telefoni i kreditne kartice na stvari poput biometrijskih podataka koji će omogućiti pojednostavljivanje kupovine. Sviđa vam se ova haljina? Jednostavno pogledajte u računalo ili u blagajnu i kupovina je gotova. Bez fizičkog računa, bez potpisivanja listića, bez traženja pametnog telefona ili kreditne kartice. Zaista personalizirano, pojednostavljeno iskustvo kupovine.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti