Najveći novitet nove generacije iPhonea te nove verzije operativnog sustava za njihove telefone jest što bi napokon trebali dobiti brojne opcije bazirane na umjetnoj inteligenciji. Apple je predstavio različite AI opcije, no one korisnicima još nisu nisu dostupne, a za neke poput veće implementacije ove tehnologije u Siri, trebat će sačekati sljedeću godinu.
U odnosu na konkurente na tržištu, jasno je kako Apple ozbiljno kaska za njima, a prema novinaru Bloomberga koji godinama prati ovu tvrtku, kada je u pitanju AI, u zaostatku su više od dvije godine u odnosu na kompanije poput OpenAI-a, Googlea, Mete i drugih. Njemu su to potvrdili sami izvori unutar kompanije, a to je pokazala i interna Appleova studija prema kojoj njihove nadolazeće opcije nemaju onaj wow faktor kakav imaju konkurentske tehnologije.
Iako bi mogli pomisliti da je Apple zbog toga u problemima, Tim Cook, čini se, nije previše zabrinut. U nedavnom intervjuu s novinarima The Wall Street Journala rekao je kako je kompanija s umjetnom inteligencijom, baš i kao i sa svakom drugom inovacijom, uzela dovoljno vremena za njen razvoj.
Ne prvi, ali najbolji
On je rekao kako postoji ideja koja sažima pristup inovacijama, filozofija od samo četiri riječi koja najbolje opisuje prošlost, sadašnjost, ali i budućnost kompanije: Ne prvi, ali najbolji. Ta se filozofija može primijeniti i na proizvode koje su predstavili ove godine poput umjetne inteligencije i prostornog računarstva, a kako je to objasnio Ben Cohen iz WSJ-a, čini se kako će ovo biti jedna od onih epohalnih godina kada se osjeća da će se sve ponovno promijeniti. Na ova tržišta Apple nije prvi zakoračio, no kako je to čuo Cohen od više direktora, kao i samog Cooka, oni na njima žele biti najbolji.
Cook smatra, objasnio je to u intervjuu, da ponekad možeš biti i prvi i najbolji, ali svaki put kada trebaš odabrati između to dvoje - samo je jedan odgovor: Ako razgovarate sa 100 ljudi, svih 100 će vam reći: Bitno je biti najbolji.
Što se samog Cooka tiče, on kaže da mu je umjetna inteligencija promijenila život. Naime, on je poznat po čitanju emailova koje mu Appleovi korisnici šalju, a AI mu sada radi sažetak tih mailova i značajno olakšava i ubrzava posao.
CEO Applea vjeruje kako sličnu, uspješnu budućnost ima i još jedan njihov proizvod predstavljen ove godine - Vision Pro. Iako je svjestan kako zbog svoje cijene nije riječ o proizvodu za masovno tržište, podsjeća kako niti njihovi najpoznatiji proizvodi nisu ostvarili uspjeh preko noći te je trebalo vremena dok su gadgeti poput iPoda, iPhonea i drugih ostvarili veliki uspjeh te se nada kako će slično biti i s njihovim VR/AR uređajima.
Izvor: 9to5Mac