Europska zelena tranzicija, kada su automobili u pitanju, ne ide smjerom kojim su se političari u EU, kao i šefovi velikih automobilskih kompanija nadali. Dok su političari nametali regulativu o zabrani prodaje benzinaca i dizelaša od sredine sljedećeg desetljeća, tradicionalni proizvođači automobila počeli su investirali milijarde dolara u elektrifikaciju. Čini se kako su donosioci odluka, bilo da je riječ o političarima ili čelnicima automobilske industrije, vjerovali kako će njemačke, francuske i druge postojeće tvrtke s vremenom prodavati manje benzinaca i dizelaša, a taj će manjak zamijeniti prodajom električnih vozila za kojima će potražnja konstantno rasti.
U ovom su se procesu, naravno, očekivali i brojni i različiti izazovi, no možemo reći kako su neki od njih iznenađujući i neočekivani. Tako da pokazalo da Europljani nisu toliko zainteresirani za električna vozila - pogotovo ne po po sadašnjim cijenama, ali pojavili su se i potpuno novi konkurenti koji nude naprednu tehnologiju po puno manjim cijenama od europskih kompanija. Naravno, riječ je o kineskim automobilskim tvrtkama čiji je rast u posljednje vrijeme nevjerojatan, a kulminirao je krajem prošle godine kada je BYD tijekom jednog kvartala prestigao i Teslu te postao najveći proizvođač električnih automobila na svijetu.
Na tu prijetnju Europi, ali i SAD-u, političari su odgovori na svoj način. SAD je već povećao carine na uvoz kineskih proizvoda, koji uključuju električne automobile, baterije i kritične minerale, dok sličan potez sada planira i Europa. Prošle godine predsjednica EK Ursula von der Leyen komentirala je kako su globalna tržišta preplavljena jeftinim kineskim automobilima.
Najbolji primjer za to je nedavno predstavljeni BYD-ov automobil Seagull čija je cijena na kineskom tržištu niža od 10 tisuća dolara, pri čemu treba naglasiti kako je riječ o kvalitetnom automobilu. Osim BYD-a, sve su popularnije i druge kompanije s istoka poput MG-a pa su tako Kinezi zauzeli nešto manje od deset posto europskog tržišta električnih automobila prošle godine. Tijekom sljedećih godina ta brojka trebala bi značajno rasti, što je ono čega se europske tvrtke, kao i političari boje.
Na trenutačnu situaciju na ovom tržištu tijekom jedne konferencije reagirao je izvršni direktor BYD-a Wang Chuanfu, naglasivši kako su njihovi zapadni konkurenti u strahu od konkurencije. Ako niste dovoljno jaki, oni vas se neće bojati, komentirao je Chuanfu i upozorio kako postoje brojni primjeri političara u drugim državama koji su zabrinuti oko kineskih električnih vozila, a nametanje visoke carine samo je potvrda snage kineske automobilske industrije. Ako svijet zaista želi tranziciju na električne automobile, poučio je, onda bi trebali prihvatiti konkurenciju.
Izvor: Electrek