U relativno kratko vrijeme društvene mreže postale se nezaobilazni dio naših života – breaking vijesti prvo se objavljuju na Twitteru, a često se kaže da, ako nešto nije objavljeno na Facebooku, nije se niti dogodilo. Čini se kako su pozitivno mišljenje o društvenim mrežama, pogotovo o Twitteru, imali i u Disneyju prije dvije godine jer su razmišljali o kupovini ove mreže.
No stvari su se očigledno promijenile, kao i stav kompanije prema društvenim mrežama te je ranije ovog tjedna predsjednik i izvršni direktor Disneyja Bob Iger komentirao: "Hitleru bi se svidjele društvene mreže". Dodao je kako su one snažan marketinški alat stvoren za ekstremiste jer su Facebook i Twitter napravljeni tako da nam prikazuju samo sadržaj koji je nama interesantan, a ostali sadržaj koji nije u skladu s našim svjetonazorom i uvjerenjima filtriraju.
Takav način prikaza sadržaja koji nam je blizak u biti potvrđuje naša uvjerenja (iako ona mogu biti pogrešna), što je naročito opasno u slučaju ekstremista i širenja takvog sadržaja jer se stvara lažan osjećaj da svi dijele isto razmišljanje.
"Društvene mreže omogućuju zlu da vreba na nesigurne osobe i izgubljene duše i svi znamo da vremenska linija na društvenim mrežama sadržava više fikcije, nego stvarnosti, propagirajući ideologiju kojoj nema mjesta u civilnom društvu koje cijeni ljudski život", komentirao je Iger.
Ranija istraživanja pokazala su kako se društvene mreže koriste za širenje mržnje i teorija urota, čime se može manipulirati javnost, a sličnih problema imao je i Google s YouTubeom. U posljednje vrijeme sve se više priča o ovim temama pa i velike tehnološke kompanije ulažu sve veće napore, uključujući i korištenje umjetne inteligencije, kako bi spriječili širenje teorija zavjera i govora mržnje internetom.
Izvor: Fox News