Čini se nemogućim zamisliti kako bi šef Applea Tim Cook mogao kao svoj svakodnevni telefon koristiti nekakav Android poput Samsungova Galaxyja ili kako bi CEO BMW-a u svojoj garaži kao primarni automobil mogao imati Mercedes. Iako se ne čini logičnim da šefovi automobilskih kompanija kao glavno vozilo koriste auto nekih drugih brendova, CEO Forda iznenadio je komentarom o automobilu koji vozi posljednjih pola godine. To vozilo, naime, nije Fordovo.
Ne volim previše pričati o konkurenciji, ali vozim Xiaomi, priznao je Jim Farley gostujući na podcastu Everything Electric Show. Rekao je kako su jedan model dovezli avionom iz Šangaja u Chicago te ga od tada konstantno vozi i - ne želi prestati. Naglasio je kako je u posljednje dvije godina dva puta bio u Kini i oba je ta putovanja opisao “prosvjetljenjem”. Spomenuo je da dok na zapadu mobilne kompanije nemaju posebne odjele za automobile, dvije velike kineske mobilne kompanije, Xiaomi i Huawei, prisutne su unutar svih napravljenih automobila.
Xiaomi je svoju limuzinu SU7 predstavio krajem prošle godine te, usprkos naprednim opcijama i tehnologiji, njena početna cijena na kineskom tržištu iznosi oko 30 tisuća dolara. Kolika je popularnost ovog automobila pokazuje činjenica da je tvrtka prodaja 100 tisuća komada i prije nego je isporučila svoje prvo vozilo.
Farley kaže kako je Xiaomi potrošački brend koji je jači od većine automobilskih kompanija, a činjenica što on umjesto nekog Forda vozi upravo njihov električni automobil, dovoljno govori o kvaliteti tog modela. Ford je, kao i mnoge druge tradicionalne automobilske kompanije ranije najavio ubrzanu elektrifikaciju, no također kao i konkurenti, s vremenom su promijenili svoje planove te će i nakon 2030. godine svojim kupcima ponuditi ne samo električne i hibridne, već i automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem.
Više smo puta pisali kako tradicionalne automobilske kompanije poput Forda, VW-a i drugih teško mogu držati korak s brojnim novim kineskim kompanijama, ponajviše zbog cijene, odnosno odličnog omjera cijene i kvalitete. I Farleyevi komentari dovoljan su pokazatelj koliko su kineske kompanije napredovale te kako je riječ o kvalitetnim automobilima koje su iznimno konkurentni.
Izvor: Car And Driver