Pod pritiskom konkurencije, Google je nedavno predstavio svoj chatbot baziran na umjetnoj inteligenciji Bard za koji se pokazalo da mu je potrebno još treniranja i usavršavanja. Naime, radi jedne pogreške koje ju je Bard dao u odgovoru na jedan upit, a koja se brzo proširila putem Twittera i postala viralna, Alphabet je izgubio na tržišnoj vrijednosti čak više od 100 milijardi dolara.
Google će, jasno, nastaviti s razvojem umjetne inteligencije i svojih velikih jezičnih modela (large language models - LLM), a u budućnosti tvrtka planira implementirati konverzacijsku AI i u svojoj najvažniji proizvod - tražilicu. To je u nedavnom razgovoru s novinarima The Wall Street Journala potvrdio i prvi čovjek tvrtke Sundar Pichai: Hoće li ljudi moći postavljati pitanja Googleu i komunicirati s velikim jezičnim modelima u kontekstu pretraživanja? Apsolutno, rekao je Pichai.
S obzirom na to da je većina trendova u tehnologiji usmjerena prema umjetnoj inteligencije te da je Google i ranije najavio integraciju LLM-a u tražilicu, ova vijest ne bi trebala biti preveliko iznenađenje. Ipak, do sada se govorilo samo o integraciji AI u tražilicu, a ne i o mogućnosti konverzacije s AI chatbotom unutar Googlea, što predstavlja radikalnu promjenu jer ćemo u budućnosti, umjesto postavljanja pitanja i dobivanja linkova, s tom tražilicom moći razgovarati i direktno dobivati odgovore na naše upite.
Sličnu opciju unutar svoje tražilice Bing već je predstavio i Microsoft, no kako su objasnili na Engadgetu, Googleov potez puno je važniji jer je ipak riječ o tražilici koja zauzima više od 90 posto tržišta i sinonim je za pretraživanje putem interneta.
Iako se nakon pojave ChatGPT-a govorilo kako bi takav oblik pretraživanja mogao ugroziti dosadašnji Googleov poslovni model koji je baziran na prikazivanju reklama uz rezultate pretrage, Pichai kaže da nema straha da bi do toga moglo doći. Dapače, smatra da se s AI sada samo pružaju nove i još veće prilike za njihov biznis. Ono što još nije poznato, jest kada možemo očekivati te novitete u Googleovoj tražilici, no svakako je jasno da su sve tehnološke kompanije stavile u petu brzinu u razvoju AI te ne žele previše čekati jer je konkurencija na ovom tržištu velika i svakim će danom biti sve veća.