Nekoliko minuta neće nikoga ubiti, komentirao je u nedavnom razgovoru za BBC izvršni direktor Ubera Dara Khosrowshahi, govoreći o čekanju njihovih taksija. Naime, njegova je kompanija najavila novu opciju koja će korisnike poticati na vožnju električnim automobilima, no ako se želite voziti zeleno, to znači da ćete ponekad morati duže čekati.
Iako putnici i sada mogu odabrati električni automobil prilikom naručivanja vožnje Uberom, nova opcija omogućit će im da aplikacija uvijek zatraži vožnju s električnim vozilom. Vozači Ubera trenutačno najviše koriste benzince, dizelaše i hibride tako da je za očekivati da će, ako naručite e-vozilo, čekanje biti malo duže. No Khosrowshahi kaže kako neće ostaviti putnike da predugo čekaju te, ako je čekanje na prijevoz električnim automobilom duže od nekoliko minuta u odnosu na ostale vrste vozila, aplikacija će onda zatražiti standardan automobil.
Ne kažemo, hej, čekaj 15 minuta, ali ako morate čekati dvije, tri minute kako bi pomogli okolišu, zašto to ne napraviti, objasnio je šef Ubera.
U nekim gradovima poput Londona u kojem skoro trećina vozača Ubera vozi električni automobil, putnici možda neće morati previše čekati, no situacija je prilično drukčija u drugim gradovima. Npr. u velikim gradovima poput Amsterdama, Berlina, Brisela, Lisabona, Madrida i Pariza samo oko 20 posto odvoženih kilometara Uberova su vozila napravila u električnim automobilima.
Osim što bi ova vozila trebala pozitivno djelovati na smanjenje emisije štetnih plinova, CEO ove tvrtke kaže kako bi ona dugoročno trebala pozitivno djelovati i na Uberov profit, iako su njihove marže na prijevoz putnika električnim vozilima trenutačno niže.
Tijekom intervjua s novinarima BBC-a, šef Ubera dotakao se i Kineza, odnosno njihovih električnih vozila. Dok im Europska unija želi nametnuti veće carine, što bi na kraju trebalo rezultirati povećanjem cijena električnih automobila s istoka, Khosrowshahi kaže kako su ti automobili dio rješenja jer su kvalitetni i cjenovno prihvatljivi: Za nas koji želimo elektrificirati našu flotu i želimo osigurati da je dostupna našim vozačima. Ukratko, nametanje carina zbog kojih će e-automobili poskupjeti i time postati manje dostupni građanima on smatra negativnim za naš planet.
Kao glavne razloge zašto i dalje nema masovne potražnje za e-vozilima i on spominje cijenu samih automobila, kao i infrastruktura za punjenje. Da bi se to promijenilo smatra kako bi vlade država trebale davati veću podršku za elektrifikaciju, pri čemu je posebno izdvojio podršku vozačima taksija i korporativnih flota: Vozač Ubera vozi četiri do pet puta više milja u odnosu na prosječnog vozača, objasnio je.