Tijekom prošlog desetljeća pametni telefoni BlackBerry bili su neizostavan alat poslovnjaka te je ova kompanija (tada se zvala Research In Motion) s Nokijom dominirala tržištem mobilnih uređaja. I sve je bilo lijepo i krasno dok Apple nije predstavio iPhone, a konkurentske mobilne kompanije počele koristiti Android – BlackBerry i Nokia ostali su izolirani na svojim otocima sa zastarjelim hardverom i softverom (pitanje je što bi se dogodilo da su ove kompanije ranije prihvatile Android) te je njihov pad bio brz, težak i bolan za brojne zaposlenike.
Apollo iznad Mjeseca (Foto: NASA)
BlackBerry je imao više pokušaja povratka na tržište hardvera i svaki je, pogađate, propao. Danas su i dalje dostupni telefoni ovog brenda, no njih više ne proizvodi BlackBerry, već druge kompanije koje plaćaju licencu za korištenje imena BlackBerry i prodaju telefone s hardverskim tipkovnicama za rijetke entuzijaste koji i dalje preferiraju hardversku tipkovnicu u odnosu na virtualne.
"Svi se sjećaju BlackBerryja kao mobilne kompanije", komentirao je u nedavnom intervjuu za CNN izvršni direktor kompanije John Chen, no telefoni i hardver odavno su u drugom planu, a Chen je uspio napraviti uspješnu tranziciju kompanije koja je svijet hardvera zamijenila razvojem softvera – ponajviše softvera za sigurnost i povezane uređaje.
Ako se pitate kako je prošla tranzicija i kako danas ide BlackBerryju, dovoljno je pogledati stanje na burzi u 2019. godini – nakon što su prošlog tjedna obavili financijske rezultate i prodaju kojom su nadmašili predviđanja analitičara, dionica je skočila za više od 10 posto, a ukupno je ove godine skočila za 40 posto.
Pozitivni financijski rezultati, kao i nedavne akvizicije poruka su Chena investitorima da je razdoblje ponovnog podizanja kompanije na noge završena priča i sada se razmišlja o investicijama i zaradi. Kada je sadašnji CEO preuzeo kompaniju 2013. godine, bilo je upitno preživljavanje BlackBerryja koji je bio u velikom minusu, no na krilima sposobnih ljudi odlične vizije koji su krenuli u restrukturiranje i promjene, BlackBerry je sada kompanija s velikim potencijalom za budućnost.
Pouka koja se iz toga može izvući jest da, kada je jasno da jedan tip biznisa više ne može proći i da samo gomila gubitke, potrebno je napraviti često bolne, ali nužne rezove i krenuti novim i pozitivnim smjerom.
Izvor: CNN