Zapošljavanje u novoj kompaniji donosi brojne novitete, izazove, a ponekad i razočaranja. U nekim slučajevima novi zaposlenici nisu zadovoljni s kolegama, ponekad im je posao pretežak, a dio njih razočara se u ono što rade jer su, na temelju oglasa za radno mjesto i intervjua za posao, zamišljali kako će njihova uloga u kompaniji i stvari koje će raditi biti drukčiji. I zanimljiviji.
No u najčešćem broju slučajeva, s obzirom na to da su tek dobili posao, a usprkos činjenici da im je jasno da tu za njih dugoročno nema mjesta, oni ostanu na toj poziciji. S radnim mjestom nisu zadovoljni i ne daju svoj maksimum, zbog čega je na gubitku kompanija u kojoj rade, ali i oni sami jer su nezadovoljni i ne maksimiziraju svoj potencijal.
Na kraju daju otkaz te kompanija mora ponovno krenuti s procesom zapošljavanja te edukacije novih zaposlenika.
Kako bi se takve stvari izbjegle, osnivač i izvršni direktor softverske tvrtke Trainual, Chris Ronzio, ima jednostavno rješenje. Name, svim novim zaposlenicima daje primamljivu ponudu. Nakon dva tjedna na novom radnom mjestu nudi im 5 tisuća dolara da - daju otkaz.
Iako na prvi pogled tako nešto nema smisla, on je u razgovoru za Fast Company objasnio zašto je ta metoda učinkovita i uspješna te zašto se s njom dugoročno - štedi novac: Važno da je brzo znamo jesmo li pronašli prave ljude.
Ako novi zaposlenici nisu zadovoljni sa svojim radnim mjestom te su od Trainuala očekivali više, njihovo bi se zadovoljstvo moglo osjetiti i na njihovoj učinkovitosti. Što je duže ta osoba na radnom mjestu, nezadovoljstvo je veće, a učinkovitost manja. Na kraju će ta osoba napustiti kompaniju i ponovno će krenuti proces traženja novih kandidata, zapošljavanja te treninga i ulaganja u nove ljude. A sve to košta i ukupna je cifra puno veća od 5 tisuća dolara koliko se novim zaposlenicima nudi nakon 2 tjedna.
Zanimljivo, prvotno je cifra koju je Ronzio nudio iznosila 2500 dolara, no nitko od 38 ljudi koji su zaposleni tijekom tog vremena nije dao otkaz pa je ona povišena na 5 tisuća dolara. Kaže kako je to metoda od koje na kraju svi profitiraju - i kompanija i zaposlenici, a naglasio je kako se time veća odgovornost stavlja i na ljudske resurse. Ako su svjesni da će nezadovoljna osoba dati otkaz nakon dva tjedna i da će to stajati njihova poslodavca 5 tisuća dolara, oni će se dodatno potruditi i dati svoj maksimum kako bi zaista pronašli pravu osobu za to radno mjesto.