Španjolska vlada donijela je odredbu prema kojoj tvrtke za dostavu hrane sa sjedištem u Španjolskoj svojim dostavljačima moraju dati status zaposlenih na neodređeno vrijeme. Tvrtke poput Glova, Uber Eatsa i Deliverooa imaju 90 dana da se prilagode i promijene status svojih dostavljača.
Uredba je nastavak na odluku španjolskog Vrhovnog suda koji je prošle godine presudio da tvrtke koje se bave dostavom hrane moraju svojim dostavljačima dodijeliti status radnika.
Naime, većina tvrtki koje se bave takvom dostavom hrane zapošljavaju "samozaposlene kurire" i studente, čime su razljutili španjolske sindikate. No, pojedine udruge vozača i španjolski stručnjaci za radno pravo ističu kako ni ova uredba neće u potpunosti riješiti pravni status kurira.
S obzirom na to da španjolski Glovo posluje i u Hrvatskoj, a njihovi su dostavljači mahom studenti, zamolili smo ih za komentar španjolske odluke te hoće li to utjecati na status dostavljača u Hrvatskoj.
Glovo je tehnološka platforma, a s ciljem pružanja svojih usluga u Hrvatskoj surađuje s logističkim tvrtkama koje angažiraju, zapošljavaju dostavljače i pružaju uslugu dostave. Spomenute tvrtke istodobno rade s više sudionika na tržištu, upravljaju flotama dostavljača - uključujući njihovu selekciju, edukaciju, osiguranje, evaluaciju i još mnogo toga. Glovo jest osnovan u Barceloni, ali model rada je prilagođen jedinstvenom zakonodavstvu svake zemlje, u Španjolskoj dostavljači rade direktno s Glovom, a gore navedeni je model rada u Hrvatskoj, rekao je za Zimo, Teo Širola, generalni direktor Glovo Hrvatska.
Španjolska je uredba jedna od prvih u Europi koja pokušava regulirati prava radnika digitalnih platformi i tvrtki, a slične bi uredbe ili zakone uskoro mogli vidjeti i u drugim zemljama. Treba pridodati i kako je Europska komisija već pokrenula postupak javne rasprave o propisima koji bi regulirali prava tih radnika, ali koji bi vrijedili na razini cijele Europske unije.