Španjolski proizvođači automobila zavapili: Više ne možemo gubiti vrijeme, sve više zaostajemo za ostatkom Europe

Električna vozila u Španjolskoj čine 9,2 posto ukupne prodaje automobila, dok je prosjek Europske unije veći od 20 posto.

Hina | 25.01.2023. / 14:19

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Španjolsku industriju automobila treba hitno reorganizirati kako bi uhvatila korak s europskim konkurentima i ubrzala proces elektrifikacije, upozorila je najveća udruga proizvođača, zatraživši pomoć države.

Kao i u drugim europskim zemljama, i u Španjolskoj su proizvodnju automobila u proteklim godinama omele nestašica čipova, privremena zatvaranja tvornica i uska grla u lancima opskrbe nakon što se 2020. svijetom proširila koronavirusna zaraza.

Slika nije dostupna Europski potrošači žele što jeftinija električna vozila, a Kina je spremna ispuniti im želje

Više ne možemo gubiti vrijeme, rekao je Wayne Griffiths, šef udruge ANFAC i izvršni direktor Volkswagenove španjolske jedinice SEAT, predstavljajući plan koncerna do 2025. godine.

Ne možemo si dopustiti da 2023. prođe bez ambicioznih odluka. Kozmetičke mjere više nisu dovoljne, dodao je.

Španjolska autoindustrija suočava se izazovima, rekao je Griffiths, objasnivši da je prodaja električnih vozila (EV) slabija no što se očekivalo, vozni park zastario i koči ciljeve smanjenja emisija i sigurnosti, a struktura punionica još nije izgrađena.

Lani je u Španjolskoj prodano oko 78.000 plug-in hibridnih i baterijskih električnih vozila (BEV), a ostvarenje ciljeva o smanjenju emisije štetnih plinova iziskuje brojku od 120 tisuća.

Električna vozila čine 9,2 posto ukupne prodaje automobila, dok je prosjek Europske unije veći od 20 posto.

Slika nije dostupna Plug-in hibridni automobili će u budućnosti dobiti geofencing i ako ne koriste struju u gradovima, samo će se ugasiti

Europa je podijeljena na dva dijela, a Španjolska sve više zaostaje za vodećim zemljama kao što su Njemačka ili Portugal, rekao je Griffiths.

ANFAC je među mjerama za poticanje sektora predložio reviziju subvencija za kupce električnih vozila koje bi se, smatraju, trebale izravno primjenjivati na kupovnu cijenu.

Sugeriraju i racionalizaciju relevantnih poreza na promet, na prihode i na dobit i utvrđivanje obvezujućih ciljeva gradnje javne infrastrukture za brzo punjenje EV-a.

Građane bi na kupnju električnih vozila u konačnici trebala potaknuti autoindustrija, naglasio je šef udruge, dodavši da je svjestan da njihove općenito visoke cijene odbijaju neke potencijalne kupce.

Mislim da će se elektromobilnost ipak postupno demokratizirati. U 2024. i 2025. izaći će novi, cjenovno pristupačniji modeli (EV), poručio je.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti