Japanski hotel Henn na privukao je veliku pažnju medija – prvo kao hotel u kojem su "zaposleni" roboti, uključujući i robote-dinosaure na recepciji, a onda i davanjem otkaza dijelu tih robota koji, čini se, (još) nisu dorasli poslu. Ovih dana hotel se ponovno našao u središtu pozornosti, i to iz ne baš dobrih razloga.
Naime, sigurnosni istraživač Lance R. Vick pronašao je sigurnosni propust u robotu Tapia koji je smješten u sobama i koji je često usmjeren prema krevetima gostiju. Tapia gostima daje različite korisne informacije poput vremenske prognoze, a sadrži kameru i mikrofon. Propust koji je Vick otkrio omogućava vještim hakerima preuzimanje kontrole nad kamerom i mikrofonom robota tako da bi cijelo vrijeme mogli imati pogled na krevete i sve što se na njima dešava, a mogli bi i prisluškivati sve što gosti govore.
Nakon što je otkrio propust, sigurnosni stručnjak kontaktirao je hotel i obavijestio ih kakve bi potencijalne probleme mogli imati njihovi gosti. Iako bi pomislili da će takav futuristički robotski hotel odmah reagirati i ispraviti propust, nitko nije reagirao na njega. Lance je čekao 3 mjeseca, no kako kroz to vrijeme nije popravljen propust, svoje je otkriće podijelio na Twitteru.
Tek tada reagirali su iz hotela te su nadogradili softver svog robota. Ispričali su se gostima, uz napomenu kako je nakon provedene istrage zaključeno da nitko nije pristupio kamerama na robotu.
U komentarima na Twitteru neki su korisnici napisali kako će u buduće izbjegavati taj hotel kojem je ta situacija donijela dvostruki negativni PR. Ne samo da njihovi roboti nisu sigurni te su gosti mogli biti izloženi špijuniranju, već uopće nisu reagirali sve dok informacije o propustu nisu postaje javno dostupne.
Izvor: Fast Company